Egy jogi kiskapura építve hozta létre a Red Bull a Toro Rossót a 2006-os szezonra a Minardi csapat romjain. Ötletük lényege az volt, hogy a Red Bull Racing és a Scuderia Toro Rosso autóit papíron egy F1-en kívüli céggel terveztették meg, így a két istálló autója egy ideig gyakorlatilag azonos lehetett, csupán a motorok terén volt lényeges eltérés.
Megközelítésük az egyforma hajtásláncokban rejlő lehetőségek miatt 2014, és az új technikai szabályok bevezetése után is megmaradt, az idén viszont a Toro Rosso a tavalyi Ferrari motorokra váltott, és James Key szerint ezzel szinte teljesen a saját útjukat kénytelenek bejárni.
„Akadtak bizonyos pontok, ahol szinergiák merültek fel” – ismerte el a Toro Rosso technikai igazgatója az Auto Motor und Sportnak. „2014-ben ugyanolyan (Renault) motort, azonos sebességváltót és hidraulikát használtunk (mint a Red Bull).” Key szerint ez viszont megváltozott, amikor tavaly leváltották az akkor még szidott, de manapság egyre jobb francia erőforrást.
„Az autóink teljesen eltérő koncepciót követnek”
– mondta Key a Red Bull-lal való összehasonlítással kapcsolatban. „A szabályok megkövetelik, hogy minden csapat önállóan fejlessze az aerodinamikát, és ez meghatározza az autó többi területét is. Most, hogy már a motorok is különbözők, a két autó közötti átfedés minimális.”
Ez elsősorban azért érdekes, mert az idén bemutatkozó Haas istálló bevallottan a Ferraritól szerez be mindent, ami lehetséges, sőt a fejlesztés terén is olyan szorosan együttműködtek a maranellói istállóval, amennyire a szabályok csak megengedték. Erre az útra a Red Bull és a Toro Rosso talált rá elsőként, a brit szakember elárulta manapság már más időket élnek.
„Nem tudom, hogy a Red Bullnál éppen mivel foglalkoznak” – ismerte el. „Például,
fogalmam sincs, hogy az első szárnyuk hogyan működik.
Ebből következően logikus, hogy eltávolodtunk az autók filozófiája terén” – magyarázta a faenzai csapat technikai igazgatója. „Már az első ránézésre is láthatják, hogy két teljesen különböző autóról van szó.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!