Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton powers through a corner during qualifying of the Formula One Australian Grand Prix in Melbourne on March 19, 2016. / AFP / Paul Crock / IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE
Vágólapra másolva!
Ha hűvös lesz, már az 5. körben sor kerülhet az első kerékcserékre, mivel a Q3 résztvevői várhatóan a szuperlágy gumikon rajtolhatnak majd.
Az idei lesz az első alkalom, hogy a Pirelli a szuperlágy gumikat is elviszi a Kínai Nagydíjra a lágyak és a közepesek mellé. Vagyis a csapatoknak ugyanaz a három keverék áll majd a rendelkezésére, mint az év első két versenyén, a sanghaji pálya jellege és a körülmények – mindenekelőtt a rendszerint változékony időjárás – azonban teljesen mások lesznek.
A Pirelli sportprogramját irányító Paul Hembery úgy véli, ez vasárnap „különféle taktikai permutációkat" tesz majd lehetővé. Lewis Hamilton két kiállással nyerte meg a tavalyi Kínai Nagydíjat, de a Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe arra számít, hogy a szuperlágy keveréken rajtoló éllovasoknak nagyon hamar sort kell keríteniük az első kerékcseréjükre.
„Ezen a pályán az új szabályoknak köszönhetően most fogjuk először használni a szuperlágy keveréket, ami a Bahreinben látottak még extrémebb változatát idézheti majd elő, mert az időmérőhöz legalkalmasabb gumi a versenyen valószínűleg nem fog jól működni" – idézi a Mercedes sanghaji előzetese Lowe-ot. „Várhatóan minden csapat a szuperlágyon kvalifikálja magát, ám ha az a versenyen szemcsésedni kezd,
már az első öt körben megkezdődhetnek a kiállások."
Ez a veszély különösen akkor fenyeget, ha hűvös lesz. Egyelőre 22 fok körüli hőmérsékletet jósolnak a Kínai Nagydíjra, az időmérőn viszont akár nagy mennyiségű eső is eshet. „Sanghajban néha nagyon meleg van, máskor azonban olyan hűvös, mint Belgiumban" – mutatott rá Lowe. „Ez a változékonyság a beállítások és a stratégia kidolgozása terén is alaposan megnehezíti a csapatok dolgát."
A Mercedes sem tökéletes
A Mercedes Nico Rosberg jóvoltából megnyerte a szezon első két versenyét. Bár a Ferrari megszorongatta őket, különösen a melbourne-i idénynyitón, mindkét alkalommal elromlott valamelyik autójuk. „A miénk a szezonnak ebben a korai szakaszában ismét bármilyen körülmények között gyorsnak bizonyult, ráadásul megbízható is volt, ami fantasztikus eredmény" – vélte a Mercedes igazgatója, Toto Wolff. „De még hosszú út áll előttünk, és korántsem teljesítettünk minden téren hibátlanul."
„Mivel a Ferrari egyre közelebbről üldöz minket, ahogy Bahreinben is láttuk,
hibáznunk egyáltalán nem szabad."
Habár a címvédő Lewis Hamilton a rossz rajtok miatt elvesztette a szezon első két versenyét, és 17 pontos hátrányba került csapattársához képest, azt állítja, pszichológiailag remek formában van.
„Ha két gyenge futamon is fel tudtam állni a dobogóra, az elég jó előjel" – vélte. „Már nagyobb pofonok után is felálltam a padlóról, az egyszer biztos! Az emberek állandóan azt kérdezgetik, hogy aggódok-e, tényleg kialakult-e egy negatív trend. Én azonban pont fordítva érzem. Nincsenek igazi rések a munkamódszereinken, ezért tudjuk, hogy végül minden jóra fordul."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!