Az évek óta kisebb-nagyobb anyagi gondokkal küszködő Sauber ismét válságos helyzetbe került: a februári után az alkalmazottak márciusi bérét is csak késve tudták kifizetni. Az Autosport szerint ráadásul csak úgy, hogy Marcus Ericsson svéd szponzorai előrehozták a következő részlet átutalását – a csapat tagjai így legkésőbb hétfőn megkapják a fizetésüket. A Saubernek korábban két másik istállóhoz hasonlóan
már a 2015-ös szezon után járó pénzdíjakból is előleget kellett felvennie Bernie Ecclestone-tól.
Habár a héten még az a rémhír is terjedni kezdett, hogy a svájci alakulat már a jövő hétvégi Kínai Nagydíjon sem tud majd részt venni, ezt kitartóan cáfolják. A brit lap úgy tudja, a versenycsapat első tagjai már szombaton útnak indulnak Sanghajba, a többiek pedig a következő három napban követik őket. A Saubert irányító, egyben résztulajdonos Monisha Kaltenborn, aki a bahreini futamot is kihagyta, ugyanakkor még nem döntötte el, hogy személyesen elutazik-e a versenyre, vagy inkább otthonról próbálja szervezni a mentőakciót.
„Azon vagyunk, hogy elhárítsuk a veszélyt, és tartós megoldást találjunk a problémára" – mondta, megköszönve az alkalmazottak türelmét a bérekkel való késedelem kapcsán. A svájci Blick úgy tudja,
a Sauber nem egy egyszerű szponzorral tárgyal, hanem egy olyan céggel, amely tulajdonrészt is vásárolna a csapatban.
A hét elején felmerült, hogy az Alfa Romeo valamilyen módon beszállna a Sauberbe.
Az anyagi gondjaik egyébként a pályán is megmutatkoznak. Az egyik versenyzőjük, Felipe Nasr azt állította, az új C35 azért készül el késve, mert nem tudtak fizetni egyes beszállítóiknak, és az ő autója még Bahreinben sem volt az igazi.
„Marcus a már a barcelonai teszteken is használt kasztnit kapta meg, és az jól működik" – mondta Nasr a brazil Globónak. „Az enyém viszont új, és ahogy már korábban említettem, csak az Albert Parkban rakták össze. A Kínai Nagydíj előtt szétszedik és újra összerakják, hogy kiderítsék, mi vele a gond."
A Manorral és a Renault-val együtt a Sauber is azon három csapat közé tartozik, amelyek nem szereztek egyetlen pontot sem a szezon első két versenyén. Súlyos csapást mért rájuk az is, hogy a szezon előtt a technikai igazgatójuk, Mark Smith „személyes okokra" hivatkozva elhagyta őket.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!