Vágólapra másolva!
Törésvonal alakult ki a Red Bull és a Mercedes között a 2017-es szabályokkal kapcsolatos mai egyeztetés előtt. A hónap vége a határidő, így a mai nap akár kulcsfontosságú is lehet.

Csaknem egy éve téma az F1-ben, hogy 2017-től gyorsabb, látványosabb és embert próbálóbb autók készülhetnek annak érdekében, hogy visszanyerjék a közönség egyre lankadó lelkesedését. A szabályalkotók eredetileg körönként nagyságrendileg öt másodperccel gyorsabb autókat, és 1000 lóerős erőforrásokat írtak elő, de ezek nemsokára várhatóan különösebb reformok nélkül is teljesülnek, ráadásul a szezon első három futama rég nem látott izgalmakat hozott.

A látottak alapján a Toto Wolff megkérdőjelezte a változások szükségszerűségét, erre Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója „paranoidnak” nevezte a Mercedes-Benz Motorsport igazgatóját. Wolff mellett pilótái, Lewis Hamilton valamint Nico Rosberg és Paddy Lowe, a csapat technikai vezetője is kiállt, hangot adtak kételyeiknek azzal kapcsolatban, hogy tényleg jó irány-e, ha növelik az autók leszorítóerejét, és ezzel várhatóan még nehezebbé teszik a manapság sem könnyű előzést.

Sanghajban is nagy küzdelem volt, bár ebből Rosbergnek (jobbra) nem sok jutott Forrás: AFP/Johannes Eisele

„2017-től csatáznunk kell egymással, de nem hiszem, hogy ez így lesz, mert mindannyian tudjuk, hogy a leszorítóerő gátol minket e téren” – nyilatkozta Rosberg. „Ez az egyik legfőbb oka annak, hogy nem tudunk elég közelről üldözni. Ha 30%-kal megnöveljük a leszorítóerőt, nyilvánvalóan a rossz irányba megyünk tovább. Az lenne a fontos, hogy minél több csata és előzés legyen. Nem állítom, hogy mindenki, de ha jól hallom, sok versenyző ugyanezt mondja.”

Rosberg kijelentette, ő is szeretne még gyorsabb autókat az F1-ben, de ezt nem a leszorítóerő növelésével, hanem a mechanikus tapadás javításával érné el.

A mai nap kulcsfontosságúnak bizonyulhat az F1 rövidtávú jövőjével kapcsolatban, hiszen Bernie Ecclestone, Jean Todt és a csapatok képviselői Londonban egyeztetnek a szabálytervekről, és mivel a folyamatot a hónap végéig le kell zárniuk, nincs más sok idő további vitákra. A Motorsport.com megtudta, hogy mi is szerepel a napirendben:

  • Erőforrás-megállapodás tervezete 2017-re és 2018-ra
  • Üzemanyag specifikációk
  • 2017-es karosszéria szabályok
  • A verseny alatti üzemanyag-fogyasztás növelés 2017-től
  • Gumitesztek
  • Az autón elvégzett mérések számának korlátozása
  • A versenyzők fejének védelme

Mi lesz a motorokkal?

A karosszériákkal kapcsolatos viták mellett természetesen az erőforrások jövője sem tisztázott. Bernie Ecclestone és Jean Todt tavaly egy külső beszállítót próbált bevonni a sportba a független csapatok költséghatékony ellátása érdekében, de az autógyártók végül inkább vállalták, hogy 2018-től a jelenlegi árak körülbelül feléért, 12 millió euróért adnak majd motorokat ügyfeleiknek. A Red Bull számára ez viszont még nem elég.

„Fontos, hogy remélhetőleg az erőforrások (teljesítménye) is konvergálni fog, így két, három, négy csapat is esélyes lehet” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, aki tavaly mindent megtett annak érdekében, hogy a gyengélkedő Renault erőforrást versenyképesebb alternatívára cserélje, de a többi gyártó elutasította a Red Bull közeledését. Horner álláspontjával természetesen nem értenek egyet a Mercedesnél.

A Red Bull teljesen mást gondol az F1-ről, mint a Mercedes Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Dan Istitene

„Érdekes, hogy felmerült az elképzelés, amely szerint az erőforrásnak vagy a motornak nem kellene differenciáló tényezőként megjelennie” – mondta Paddy Lowe, a Mercedes technikai vezetője az ESPN-nek.

Már a megnevezés is beszédes, ezt az egészet nem véletlenül hívják motorsportnak! Ezért számomra érthetetlen, hogy miért nem kellene a motorra különbséget kialakító elemként tekintetünk. Épp, hogy visszaállítottuk azt a helyzetet, ami mindig is így volt, és szerintem ez így abszolút helyes. Ha a Forma-1-nek sportolókról és technológiákról kellene szólnia, akkor tényleg technológiákat vonultassunk fel, és ne csak azt, amiről néhányan úgy gondolják, hogy az.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!