MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 20: Max Verstappen of Netherlands and Scuderia Toro Rosso leads Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP during the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park on March 20, 2016 in Melbourne, Australia. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160320-00149 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Amennyiben sikerülne megszabadulni a közönség, a csapatok és a versenyzők által is utált új F1-es időmérőtől, Bernie Ecclestone még radikálisabb szabályokat szeretne elfogadtatni.
Gyorsan megbukott az Ausztrál Nagydíjon bevezetett, majd meglepetésre a Bahreini Nagydíjra is megtartott új F1-es időmérő. A felülvizsgált lebonyolítási rendszert a csapatok kisebbik rosszként fogadták el, miután Bernie Ecclestone még radikálisabb szabályváltozást akart kicsikarni, és a Motorsport.com-nak elmondta, ha a mostani formátumtól megválnak, ő ragaszkodni fog az eredeti ötleteihez.
„Lehetne szavazás, ami a (csapatoknak) nem tetszik, mert nem igazán kifinomult. Vagy azt javaslom, hogy hagyjuk az időmérőt pontosan úgy, ahogy van, aztán adjunk hozzá időballasztokat. Ha valaki megszerzi a pole-t,
megnéznénk az előző verseny vagy bajnokság eredményét, és 2-3 másodpercet, vagy valamennyit hozzáadnánk az időmérős eredményéhez.
Így a pole-t megszerző srác csak a 10. vagy a 8. helyezett lenne, és így tovább” – magyarázta.
Ecclestone az Ausztrál Nagydíjat a pole pozícióból kezdő Lewis Hamilton példájával próbálta alátámasztani az igazát. A brit pilóta rosszul rajtolt, és visszaesett, majd a futam végéig előrelépett a 2. helyre. „Minden versenyen ez történne azzal a különbséggel, hogy
két-három pilóta jönne át a mezőnyön”
– vélte az F1 ügyvezetője, aki hozzátette, hogy a mostani rendszer nem az ő ötlete volt.
„Az elgondolás az volt, hogy 1-2 élversenyző kieshet a Q1-ben vagy a Q2-ben. Minden e köré épült. Ha holnap esne az eső, talán meg is történhetne” – spekulált Ecclestone, és leszögezte, hogy az F1-ben a szabályváltozások legnagyobb gátja, hogy a feleknek nehéz megegyezésre jutniuk. Ezúttal úgy vélte, hogy két csapat akadt, „amelyek csak magukra gondoltak”, ezért nem tudták keresztülvinni az időmérő módosítását.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!