Vágólapra másolva!
A finn nem számít rá, hogy rendszeresen meg fogják előzni a Mercedeseket az első métereken. Cáfolja, hogy a kormánnyal trükköznének.

Az Ausztrál Nagydíjon nagy szenzáció volt, hogy mindkét Ferrarinak sikerült lerajtolnia az első sorból induló Mercedeseket. Habár ebben több tényező is szerepet játszhatott – például az, hogy Lewis Hamilton hátsó kerekei kipörögtek, Nico Rosberg pedig a pálya poros oldaláról startolt –, feltételezések szerint nem volt véletlen. A veterán technikai szakíró, Giorgio Piola azt állította, a Ferrari átalakított kormánykereke, konkrétan az új szabályokhoz jobban igazodó kuplungkar is segítette Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

A finn versenyző azonban nem hiszi, hogy a Ferrarik rendszeresen a Mercedesek elé kerülhetnek majd az első métereken.

– utalt vissza a melbourne-i idénynyitóra Bahreinben. „Remélhetőleg mindig így lesz, de nem könnyű folyamatosan jól rajtolni, pláne az idén, amikor az új szabályok eleve megnehezítették a csapatok és a versenyzők dolgát."

A Ferrarik Melbourne-ben villámrajtot vettek Forrás: AFP/Peter Parks

„Legutóbb elég tűrhetően ment, néha azonban sok múlik az extra felvezető körön és a hasonlókon. Apróságoknak is nagy jelentősége lehet. Szeretném, ha mindig így alakulna a rajt, de az igazat megvallva kételkedek benne. Mi megtesszük, ami tőlünk telik, aztán meglátjuk, mire mennek a többiek."

Räikkönen cáfolta azt is, hogy a Ferrari trükközne a kormánnyal.

Bár Piola rajza szerint a csapat a két rövid kuplungkart (amelyek közül a szabályok szerint egyszerre már úgyis csak egyet lehet használni) egyetlen hosszúra cserélte, a finn azt mondta, „ugyanott van, mint minden évben, amióta vezetem az autót."

Noha az Ausztrál Nagydíj alapján sokan arra számítanak, hogy a Ferrari az autójához elvileg jobban passzoló Bahreinben akár le is győzheti a Mercedest, az első szabadedzésen 1,8 másodperces hátrányban voltak. Vettel már csütörtökön kijelentette, hogy nem szabad favoritként kezelni őket.

„Tavaly elég jó formában voltunk ezen a versenyen, ezért azt várhatjuk, hogy most még tovább csökkentjük a hátrányunkat" – tette hozzá. „Igaz viszont, hogy más gumikat fogunk használni, mint egy évvel ezelőtt."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!