MONTE-CARLO, MONACO - MAY 26: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer on track during practice for the Monaco Formula One Grand Prix at Circuit de Monaco on May 26, 2016 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160526-00541 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Szerinte a Renault továbbfejlesztett erőforrása csak 1-2 tizeddel tette gyorsabbá a Red Bullt Monacóban, ennek ellenére vasárnap a győzelemért hajt majd. Verstappen érzi a motorok közti különbséget, de ő is elégedett volt a napjával.
Daniel Ricciardo szenzációs formában kezdett a Monacói Nagydíj első napján, a mérvadóbb délutáni szabadedzésen 6 tizedet vert legközelebbi üldözőjére, a mercedeses Lewis Hamiltonra is. A Renault új fejlesztésű erőforrásával majdnem egy másodperccel volt gyorsabb csapattársánál, Max Verstappennél, ennek ellenére azt állítja,
nem a motornak köszönheti a csütörtöki előnyét.
„6 tizedet nem javultunk a motor miatt, ennyit biztosan tudok" – jelentette ki. „Ez csak kis részben járult hozzá a köridőmhöz, azt mondanám, körülbelül 1-2 tizedet nyertünk vele. Persze ezt még ki kell elemeznünk, de egyelőre ezt éreztem."
Az ausztrál szerint a fejlesztésnél sokkal többet segített, hogy úgy érezte, teljesen megbízhat az autójában a szűk monacói utcákon. „Ezen a pályán talán ez a legfontosabb tényező" – vélekedett. „Ma nagyon jól éreztem magam az autómban, és itt tényleg előnyhöz juthatunk azzal, ha megpróbálunk a határon autózni."
„Mindig élvezem, ha itt vezethetek, és délután a balansszal is sokkal elégedettebb voltam, szerintem sokat javultunk" – nyilatkozta, majd hozzátette,
vasárnap „egyértelműen" a győzelem lesz a célja.
„Úgy érzem, eljött az én időm, és ez a pálya a legjobb helyszín hozzá. Itt tényleg számít, hogy mekkora elszántsággal és önbizalommal vezetünk."
Ricciardo tisztában van vele, hogy a Mercedesben maradt még tartalék, de a szombati versenyen és a vasárnapi időmérőn is előttük szeretne maradni. A délutáni 1:14.607-es ideje egyébként 4 tizeddel jobb a 2015-ös pole pozíciós körnél, és valójában körrekordnak számít, mert tavaly a pályát némileg módosították, és 3 méterrel rövidebb lett. Az igazi cél azonban Kimi Räikkönen 2006-os, 1:13.532-es rekordjának megdöntése, amire szombaton lesz is esély.
Verstappen autója nem volt tökéletes
Max Verstappen közel 1 másodperces hátránnyal a 4. helyen zárt, ami szerinte „nem rossz" eredmény, de még sok dolguk van az időmérőig. „Hamar felvettem a ritmust, körről körre építettem fel az edzésprogramomat. Minden rendben ment, és nem ütköztem a falnak, ez volt a legfontosabb" – mondta a Spanyol Nagydíj győztese, akinek tavaly egy baleset után ért véget a versenye. „Nem maradtam le túlságosan a Mercedesek mögött, de hozzánk hasonlóan ők is javítani fognak az autójukon. A balanszon még feltétlenül dolgoznunk kell,
nem viselkedett kifogástalanul az autóm."
A holland úgy véli, Ricciardót előnyhöz juttatja, hogy ő kapta meg elsőként a Renault új motorját. „Tényleg van egy kis különbség" – mondta. „Kanadában ez még érezhetőbb lesz. Arra kell koncentrálnom, hogy a saját lehetőségeimből kihozzam a legtöbbet."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!