Két hete a legjobb 2016-os időmérőjét teljesítette a Williams Oroszországban, ehhez képest éles kontrasztot jelent, hogy Spanyolországban eljutottak az idei mélypontra: a grove-i csapat először szorult ki az első három rajtsorból.
A 7. helyet megszerző Valtteri Bottas ennek ellenére nem feltett kézzel készül a futamra, mivel érzése szerint nem reménytelen, hogy elkapja a Ferrari és/vagy a Red Bull autóit.
Jobb eredményre vágytam, de mivel jó kört futottam, elégedett vagyok a Q3-mal"
- mondta. "Holnapra nem szabad engednünk az elvárásokból, a célunk az, hogy a versenyen az első öt között érjünk célba. Jó rajttal és stratégiával ez megvalósítható, szóval próbálunk minél több pozíciót javítani."
A Williamsnek nehéz lesz két autóval pontot szereznie, mert Felipe Massa a Q1-ben kiesve csak a 18. rajthelyet szerezte meg a barcelonai pályán, ahol közismerten kemény dió az előzés.
Úgy tűnik, a kellemetlen eredményt részben a csapat rossz időmenedzselése okozta
Bár Massa a gyenge köre után beállt a bokszba egy újabb szett gumiért, későn ért vissza a pályára, és a második mért körét már nem volt ideje megkezdeni. Ebben közrejétszott az is, hogy a Williams már elsőre is meglehetősen későn küldte ki az autóit.
"Borzasztó levert vagyok a történtek miatt. Az első etapomban forgalom volt előttem, így nem lett tiszta a köröm, és nem maradt idő arra, hogy kimenjek egy másik szett gumival. Előfordulnak problémák a forgalommal, de muszáj gondoskodnunk róla, hogy megfelelően reagáljunk rá" - mondta Massa, aki a mezőnyből utolsóként iratkozott fel a tabellára a Q1-ben, pár perccel annak vége előtt.
Az istálló vezető versenymérnöke, Rob Smedley kijelentette, hogy nem hagyják annyiban a dolgot.
Utána kell járnunk, hogy mit kellett volna jobban megszerveznünk.
Minden részletekbe menően kiboncolunk, nyíltan és őszintén" - nyilatkozta.
Annak viszont örül, hogy a reálisnak tartott 7. rajthelyet megkaparintotta Bottas, illetve hogy közel kerültek a Ferrarihoz – igaz, ez inkább annak a következménye, hogy a maranellóiak alulteljesítettek.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!