A tavalyi Olasz Nagydíj óta a korábbiaknál is fontosabb szerepet játszik az F1-ben a guminyomás kérdése. Ez a legtöbb autóversenyen kulcskérdés, hiszen az abroncsokban uralkodó nyomás alapvetően befolyásolhatja az autók teljesítményét és a gumik viselkedését, ezért több csapatot is kifejezetten rosszul érint, hogy a Pirelli felhívására az FIA kötelező minimum értékeket ír elő.
Ezek jellemzően magasabbak a csapatok által ideálisnak tartott beállításnál, Barcelonában például 19,5 psi volt meghatározva, de az istállók 17 körüli értéket preferáltak volna. A guminyomásokat az időmérő és a futam elején mérik egy alkalommal, és már az Orosz Nagydíjon kiderült, hogy több istálló is trükközhet, hogy a mérés után minél közelebb kerüljenek a kedvezőnek tartott állapothoz.
A Red Bull és a Toro Rosso a gyanú szerint a keréktárcsák speciális kialakításával manipulálja a nyomást, a Motorsport.com pedig úgy véli, hogy a Mercedes felmelegíti a fékeket a mérés idejére. Ez által a gumiba töltött levegő hőmérséklete és nyomása is megnő, majd a mérés után igyekeznek visszahűteni az abroncsot és a fékeket, így csökkenteni a nyomást is. A portál szerint a tavalyi Japán Nagydíjon sikerült megfigyelni az eljárást. A lap arról is beszámolt, hogy
a Ferrarinál is e téren keresik a lemaradásuk, főleg az időmérőn tapasztalható hátrányuk okát.
Az olaszok úgy gondolják, hogy ellenfeleik okos, de még legális megoldást találtak a kötelező guminyomás-értékek kijátszására, és nem várhatnak arra, hogy az FIA és a Pirelli bevezesse az értékek valós idejű megfigyelését. Már a barcelonai teszten is azon dolgoztak, hogy a gumik kezelése terén javítsanak a helyzetükön.
Egymásnak ellentmondó hírek érkeztek azzal kapcsolatban, hogy az FIA mikortól követi majd nyomon a gumikban uralkodó nyomás alakulását. Paul Hembery, a Pirelli Motorsport menedzsere a Sky Sportsnak Barcelonában azt mondta, hogy egy jövőre tervezett rendszert már korábban használatba vehetnek, és úgy tudni már Monacótól valós időben figyelni fogják a gumikat. Erre a csapatok most is használnak megoldásokat, de
a Renault rendszere Barcelonában látványosan csődöt mondott,
miután az érzékelők nem jelezték a nyomáscsökkenést Jolyon Palmer defektje után sem. Felmerült, hogy az FIA egy központi beszállítótól rendelne nyomásérzékelőket, amiket minden autóra kötelező lenne felszerelni, de nem világos, hogy ez pontosan miben különbözne ez a Pirelli által fejlesztett eszköztől. A Motorsport.com úgy tudja,
az FIA egyelőre azt kérte a résztvevőktől, hogy a Monacói Nagydíj alatt az FIA szabványos adatrögzítőjének segítségével kövessék a guminyomás változását,
így egy adatbázis állhat össze a szövetségnek, amit utólag elemezhetnek a gumik viselkedésének megértése érdekében. A szigorúbb megfigyelés viszont segítheti a Ferrarit, amennyiben az ellenfelek tényleg kiskapukat találtak a jelenlegi mérési módszerek megkerüléséhez.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!