Renault Sport F1 Team's Danish driver Kevin Magnussen (front) and Red Bull Racing's Australian driver Daniel Ricciardo drives in the pits during the qualifying session of the Formula One Russian Grand Prix at the Sochi Autodrom circuit on April 30, 2016. / AFP PHOTO / POOL / YURI KOCHETKOV
Vágólapra másolva!
A Renault Sport ügyvezetője pozitívan nyilatkozott a kapcsolatukról, és elárulta, hogy megtették az ajánlatot a motorszállításra 2017-re. A Honda egyelőre nem áll készen egy második csapat kiszolgálására.
A súlyos feszültség a Red Bull és a Renault kapcsolatában a múlté, és szinte készpénznek vehető, hogy jövőre is folytatják a 2007 óta tartó együttműködést: a Renault Sport ügyvezetője, Cyril Abiteboul a Spanyol Nagydíj hétvégéjén megerősítette, hogy megtették ajánlatukat a csapatnak a motorszállítói szerződés meghosszabbítására. Az Auto Motor und Sport úgy tudja,
már csak a vételárról tárgyalnak,
ami az idei évben igen magas, 28 millió euró volt.
Az új szabályok értelmében a gyártóknak május 15-ig kell tájékoztatniuk a Nemzetközi Automobil Szövetséget arról (FIA), hogy mely csapatokat szolgálják ki a következő idényben – mivel jelen állás szerint senki sem marad motor nélkül, a szövetségnek nem kell közbeavatkoznia.
Abiteboul elmondta, hogy a két fél viszonya sokat javult, miután a Renault izmosabbá és megbízhatóbbá tette a motorját 2016-ra. "A Renault és a Red Bull Racing kapcsolata javult a termékünk fejlesztésének köszönhetően" - nyilatkozta a Motorsport.com-nak. "Remélem, ha továbbra is bizonyítjuk, hogy képesek vagyunk fejleszteni rajta, és harcolni lehet vele a dobogókért, esetleg a világbajnoki címért, akkor a felek kölcsönösen érdekeltek lesznek a kapcsolat folytatásában."
"A Renault szívesen megtartaná ügyfélnek a Red Bullt. Én ezt szeretném."
A Red Bull vélhetően jövőre is TAG Heuer néven használná az erőforrásokat. A Renault a jövő heti teszten kezdi vizsgálni a pályán a továbbfejlesztett motorját,
melyet a tervek szerint Kanadában vetnek be, és nagy előrelépésre számítanak tőle.
A gyártónak azért különösen fontos a Red Bull megtartása az ügyfelek között, mert így pontosabb képet kapnak arról, hogy saját istállójuk autóján mit kell még változtatni.
A Honda egyelőre nem tudja bővíteni az ügyfélkört
Az FIA újonnan bevezetett szabályai kötelezik a motorgyártókat, hogy szükség esetén a tervezettnél több csapatot szolgáljanak ki - mivel a Honda csak a McLarennek partnere, most ők lennének erre kényszerítve. Juszuke Haszegawa, a Honda sportprogramjának új vezetője elismerte, hogy bajban lennének a feladat teljesítésével.
"Még nem vagyunk elég erősek ahhoz, hogy egy második csapatot is ellássunk. Most készülünk fel erre" - mondta a Spanyol Nagydíj hivatalos pénteki sajtótájékoztatóján. Hozzátette:
"néhány csapattal" már beszéltek a motorokról, de hivatalos tárgyalások még nem kezdődtek.
Alighanem arra a Toro Rossóra utalt, amely jelenleg a Ferrari tavalyi motorjait használja, de állítólag puhatolózott már a Hondánál.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!