A két héttel ezelőtti Spanyol Nagydíjon a mezőny élén álló Mercedesek, a múlt hétvégi Monacói Nagydíjon pedig a sereghajtó Sauber csapat versenyzői ütköztek össze egymással. A svájciak duója a 78 körös futam 48. körében akadt össze, miután Felipe Nasrt arra utasították a rádión, hogy engedje el a gyorsabb Marcus Ericssont, de erre nem volt hajlandó.
Ericsson a verseny alatt megjegyezte, hogy csapattársa valószínűleg kikapcsolta a rádiót,
és később a Motorsport.com-nak azt állította, a csapat megengedte neki, hogy támadja a brazil ellenfelét. „Körönként 3-4 másodperccel gyorsabb voltam nála” – mondta a svéd. „Kértem a csapatot, hogy lépjenek közbe, és azt mondták, hogy (Nasr) el fog engedni, mert olyan nagy a tempókülönbség.”
„7-8 kör alatt nem engedett el, ekkor szóltam a csapatnak, hogy túl sok időt vesztek, és megpróbálok előzni, ők meg azt mondták, hogy hajtsak rá” – nyilatkozta Ericsson, aki szerint lehetett volna előzni a Rascasse kanyarban, ahol végül is összeakadt csapattársával, akivel már a GP2-ben is akadtak vitás ügyeik, ezért teljesen biztos abban, hogy most is tovább tudnak lépni.
Nasr a futam után elmondta, szükségtelennek érezte a balesetet,
és bár elismerte, hogy a csapat többször is felszólította Ericsson elengedésére, ezzel nem értett egyet. „Nem úgy gondoltam, hogy az volt a megfelelő pillanat erre. Okát sem láttam ennek, mert a saját versenyemmel voltam elfoglalva, és az előttem lévő autókat üldöztem” – vélte a brazil, aki szerint Ericsson csak azért volt gyorsabb, mert az ő abroncsai visszahűltek a lekörözések miatt.
A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn „elfogadhatatlannak” nevezte versenyzői viselkedését, mert „az egész csapat munkája balesettel végződött. Marcus és Felipe is tudja, milyen sok munkát elvégzünk minden versenyhétvégén, az ő felelősségük, hogy befejezzék a futamot” – jelentette ki Kaltenborn, aki Ericsson rajtbüntetésére nem is tért ki, a balesethez vezető körülményekre viszont igen.
Miután tanulmányoztuk a helyzetet, az vált fontossá számunkra, hogy a gyorsabb autónkat minél közelebb hozzuk a mezőny elejéhez,
így élhettünk volna a lehetőségeinkkel. A döntésünket a két autónk adataira alapoztuk. A történtek után tisztáztuk a helyzetet, és mindkét pilótánk tisztában van a felelősségével. Még egy ilyen incidens nem fog előfordulni.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!