INDIANAPOLIS, IN - MAY 29: Alexander Rossi, driver of the #98 Andretti Herta Autosport Napa Dallara Honda celebrates in victory circle after winning the 100th Running of the Indianapolis 500 Mile Race at Indianapolis Motorspeedway on May 29, 2016 in Indianapolis, Indiana. Jonathan Ferrey/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A Manor tavalyi versenyzője, Alexander Rossi győzött a 100. Indianapolis 500-on, az amerikai pilóta 2001 óta az első újonc, aki rögtön nyerni tudott.
A F1-es Monacói Nagydíj mellett két híres autóversenyt is rendeztek a hétvégén: a Nürburgringi 24 órás sportautóversenyt – amelyen Walter Csaba és csapata kategóriagyőzelmet ért el -, valamint az Indianapolis 500-at. Ez ráadásul a 100. alkalom volt, hogy a pilóták rajthoz álltak a világhírű indianapolisi oválpályán, és a verseny is fel tudott nőni a nemes alkalomhoz.
Annál is inkább, mert meglepetésre a Caterhamtől és a Manortól gyakorlatilag eltanácsolt – bár utóbbinál tartalékpilótának megtartott - Alexander Rossi nyerte meg a maratoni futamot. A GP2 tavalyi 2. helyezettje újoncként a 11. helyről rajtolt, és csapata úgy döntött, hogy az utolsó sárga zászlós fázis alatt nem hívják ki tankolni, így a táv utolsó negyedére esélye nyílt a győzelemre.
Az igazi fordulópont néhány körrel a leintés előtt jött el, amikor a szintén esélyes Tony Kanaan és Carlos Munoz kénytelen volt a bokszba hajtani némi üzemanyagért, Rossit viszont látványos spórolásra utasították, így 180 mérföld/órás átlagsebességre lassított, de Munoz hiába üldözte 220 mérföld körüli körökkel, Rossi 4,49 másodperces előnnyel megnyerte a versenyt.
Az amerikai pilóta és csapata jól számolt, mivel Rossi a levezető kört már nem tudta befejezni, de a győzelmet így sem lehetett elvenni tőle, így 2001 óta az első újonc lett, aki rögtön nyert Indianapolisban. A tavalyi futamot elsőként befejező, korábbi F1-es pilóta Juan Pablo Montoya a 200 körös futam 64 körében a falnak ütközött és kiesett.
Nem hisz az F1-ben
Győzelme után Rossi nem csinált titkot abból, hogy „egyáltalán nem” számított a sikerre, és arra sem, hogy az USA-ban fog versenyezni. „16 évesen hagytam el Kaliforniát, amikor Európába mentem azzal a céllal, hogy bejussak a Forma-1-be. Miután 2008-ban megnyertem a Formula BMW World Finalst, kaptam egy tesztet a BMW Saubertől” – magyarázta az amerikai pilóta
Rossi tavaly Roberto Merhit felváltva a Manornál bemutatkozott az F1-es mezőnyben is, de nem volt elég pénze a folytatáshoz. „Azt biztosan mondhatom, hogy mostanában nem ülhetek vissza egy Grand Prix autóba” – vélte.
Tartalékpilóta vagyok, üldögélek, és próbálok fontosnak tűnni, de csak egy bérautót vezethetek el a pályáig.
Itt viszont minden hihetetlenül jól alakult az Andretti Autosporttal. Eltelt négy hónap, és tessék, itt tartunk” – nyilatkozta a lelkes amerikai. Rossi csapatfőnöke, a korábbi F1-es dobogós és IndyCar futamgyőztes Michael Andretti elárulta azt is, hogy mivel győzte meg versenyzőt, mielőtt a fiatal pilóta csatlakozott az istállójához.
Azt próbáltam elmagyarázni neki, hogy itt tényleg élvezni fogja a versenyzést.
(Az F1-ben) sokkal több a politika, és nem olyan mókás az egész. Itt viszont minden a versenyzésről szól, és a pilóták élvezik ezt. Szerintem most már érti, hogy miről beszéltem.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!