Vágólapra másolva!
Folytatódik a szappanopera: a versenyzők a Monacói Nagydíjon csak két sisakfóliát téphetnének le, ez azonban Danyiil Kvjat szerint kifejezetten veszélyes lehet. Még nincs jó megoldás.

Eredetileg már a két héttel ezelőtti Spanyol Nagydíjtól kezdve megtiltották volna az F1-es pilóták számára, hogy kidobják az autójukból a sisakrostélyról menet közben letépett, bekoszolódott fóliákat. A lépést hiába halasztották Monacóra végül, egyelőre ott sem találtak kielégítő választ arra a kérdésre, hogy a versenyzőknek mégis mit kellene tenniük az elhasznált fóliákkal.

Fernando Alonso szerdán „korhatáros megoldással" poénkodott, de csütörtökön a Mercedes illetve a Renault technikai igazgatója, Paddy Lowe és Nick Chester azt mondta,

a monacói edzések alatt már senki nem cserélhet fóliát, sőt majd a futamon is csak kettőt szabad elhasználni.

Ez azt jelentené, hogy a versenyzőknek a bokszban, a kerékcseréjük alatt kellene letépniük az első réteget, ám ez Danyiil Kvjat szerint képtelenség.

„Óvoda ez az egész. Egy, kettő vagy tíz fóliát használhatunk el? Csak a vécében dobhatjuk ki őket? Gőzöm sincs" – mondta a Toro Rosso pilótája az Origo GPhírek-nek.

Amikor mondjuk a 7-8. helyen állunk, az előttünk haladó autók annyira beterítik olajjal a felsőt, hogy azonnal le kell tépnünk, nincs mese."

Kvjat szerint a sisakfóliákra mindenképpen szükség van Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Peter Fox

„Emiatt lehetetlen beállni a bokszba, mert azzal elbukjuk a versenyt. Ha az FIA tényleg ezt várja tőlünk, olyan megoldással kell előállnia, amely az autóban ülve is működik. A látási viszonyokat nem veszélyeztethetjük. Olyan megállapodást köthetünk, hogy csak akkor húzunk le egy fóliát, amikor tényleg elkerülhetetlen, de mindenképpen szükség van rájuk."

Úgy tudjuk, Lowe és Chester állítása ellenére valójában még nem dőlt el, hogy a pilótáknak két fóliával kell majd teljesíteniük a vasárnapi távot. Erről továbbra is zajlanak az egyeztetések, és Kvjat megerősítette, hogy a téma a csütörtök délutáni versenyzői eligazításon is felmerült.

A tragikomédiába hajló, sokadlagos fontosságúnak tűnő ügyet egyébként nem az FIA indította el, hanem a csapatok,

amelyek amiatt aggódtak, hogy a pályára kidobott használt fóliák az autók különféle nyílásaiba kerülve gondot okozhatnak. Erre akadt is néhány példa az elmúlt években – a tavalyi Spanyol Nagydíjon a McLarennél arra jutottak, hogy Fernando Alonso fékhűtő egyik csatornáját egy fólia dugította el –, de csak elvétve. Ha a pilóták a koszos sisakrostélyon át nem látják rendesen a pályát, az adott esetben sokkal veszélyesebb lehet.

„A csapatok és az FIA még keresik a legjobb megoldást" – mondta Kvjat. „Egy olyan pályán, mint Monaco, mindenre szükségünk van, csak arra nincs, hogy ne lássunk ki a fóliarétegek közé beszivárgó olajtól.

Az első ötlet az volt, hogy a fóliákat a versenyzők az overalljukban vagy a pilótafülkében kialakított zsebbe dughatnák be, ezt azonban elvetették, mert tűz esetén veszélyessé válhatnának.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!