Infiniti Red Bull Racing's Australian driver Daniel Ricciardo celebrates in the parc ferme during the qualifying session at the at the Monaco street circuit, on May 28, 2016 in Monaco, one day ahead of the Monaco Formula 1 Grand Prix. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Érezte, hogy Monacóban lesz esélye a pole-ra. A gumistratégiájáról tudja, hogy rejt kockázatokat, de a Red Bull-lal közösen döntöttek róla, és reméli, hogy előnyére válik a nagyobb taktikai mozgástér.
Nem volt szemfényvesztés Daniel Ricciardo teljesítménye a Monacói Nagydíj nyitónapján: a Renault új motorját használó ausztrál versenyző az időmérőn is a leggyorsabbnak bizonyult, megszerezve F1-es karrierje első pole pozícióját, egyben az elsőt a Red Bullnak az új turbókorszakban.
A hétvége előtt tudtam, hogy lehet esélyem erre"
- nyilatkozta. "Csütörtöktől kezdve jónak tűnt a formánk, és a gondolat ott motoszkált a fejemben. Már Barcelona után is hittem benne, mert az előző futamokon jól vezettem, csak az érte járó eredmények hiányoztak."
"Tudtam, hogy felvehetjük a harcot a Mercedesekkel. A Q3-ig nem raktam össze a tökéletes kört, de tudtam, hogy ott már sikerülni fog."
A háromszoros futamgyőztes nem izgul, és magabiztosan várja a vasárnapi megmérettetést. "Képes leszek aludni éjszaka, sőt, könnyebben is fogok, mert tudom: elértem, amit kitűztem" - jelentette ki Ricciardo. "Király, hogy megvan az első pole pozícióm. Monaco mindig is jó pálya volt nekem az alacsonyabb kategóriákban, mindig imádtam itt vezetni. Élvezem a helyzetet, amíg lehet."
Az Origo GPhírek kérdésére kifejtette: új csapattársa, Max Verstappen barcelonai sikere miatt nem érzett külön motivációt, viszont Monacóban mindenképp meg akarta mutatni a képességeit.
"Számomra mindegyik verseny egyformán fontos" - mondta. "Fogalmazzunk úgy, hogy a spanyolországi nem alakult kedvezően nekem, de nyilván vissza akartam vágni."
"Ez egy igazi versenypálya, ahol a versenyző számít. Persze egy jó autóra is szükség van - nekem ez egyértelműen megvolt -, de az önbizalom és az elszántság itt messzire repíthet. Csütörtök óta nagyon jól érzem magam az autóban, csak kisebb módosításokat kellett eszközölni rajta."
Ricciardo nem a legpuhább gumikon, hanem
a szuperlágy keveréken érte el a legjobb idejét a Q2-ben, így azokon rajtolva elvileg stratégiai előnybe kerülhet
a futamra az élmezőny többi tagjával szemben - például adott esetben elnyújthatja az első etapját.
"Megbeszéltük a csapattal, hogy ha az ultralágyak gumikon elég jó időt futok, felrakjuk a szuperlágyakat, és meglátjuk, mire jutok" - avatott be a húzás hátterébe. "Ez több lehetőséget ad a kerékcsere időpontjának megválasztására."
Lát kockázatokat ebben a stratégiában, ahogy Christian Horner is, de a csapatfőnök úgy véli, megérte az alternatív megoldással kísérletezni. Pilótáját pedig alaposan meg is dicsérte. "Az első Q3-as körével mintha dinamitot robbantott volna" - mondta Horner Ricciardóról. "Lenyűgöző kört futott."
Verstappenen kifogott a vártnál jobb tapadás
A Spanyol Nagydíjon a Forma-1 történetének legfiatalabb futamgyőztese lett, de Monacóban Max Verstappen egy buta hibával nehéz helyzetbe hozta magát. A holland a Q1-ben csak egy gumimelegítő, lassú köridőt tudott felmutatni, mivel az első éles kísérletekor falhoz vágta autóját az uszodánál lévő második sikánnál.
"Az első gyors körömön sokkal magabiztosabb voltam, mint korábban, az autó balansza is jobban tetszett. A második szektorban két tizeddel jobb részidőt értem el, mint előtte bármikor" - mondta Verstappen.
Minden összeállt, de a sikánnál alábecsültem a tapadást"
- magyarázta hibáját. "Túl korán kanyarodtam be, és hozzáértem a szalagkorláthoz. A felfüggesztés eltört, és egyenesen a falba repültem."
Emiatt csupán a motorhibát szenvedő Felipe Nasrt előzte meg, holott az eredeti célja az volt, hogy az első négy között végezzen az időmérőn. Mivel a kasztniját teljesen újra kell építeni, a bokszutcából fog rajtolni vasárnap - annyi előnye viszont lehet ebből, hogy így teljesen új beállításokat is használhat, ami főleg esőben kamatozna neki.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!