Daniel Ricciardo Forma-1-es pályafutása első pole pozícióját szerezte meg a Monacói Nagydíj időmérő edzésén, ráadásul egy fantasztikus, 1.13.622-es körrel, amely alig 1 tizeddel marad el a körrekordtól. A Mercedeseket egy benzinnyomással kapcsolatos probléma hátráltatta a Q3 elején, a Ferrari pedig bele sem tudott szólni az első rajtkockáért zajló csatába.
Ricciardo már a Q2-ben megmutatta, hogy remek tempóra képes, mert a leggyorsabb körét nem az ultralágy, hanem – a mezőnyből egyedüliként – a szuperlágy gumikon futotta meg, és így is a 4. helyen tudott végezni. Ez azt jelenti, hogy az élmezőny többi tagjával ellentétben
a versenyt is a lassabb, de tartósabb abroncsokon fogja megkezdeni,
és hosszabb első etappal próbálkozhat.
Noha Ricciardo már nyert három futamot, a pole-ból még soha nem indulhatott, és nagyon örült neki, hogy ezt pont Monacóban teheti meg először. „Különleges ez a pálya, és úgy érkeztem ide, hogy tudtam, képesek lehetünk ilyen eredményre. Már Barcelonában is éreztem, hogy jól vezetek az utóbbi időben, de az eredményeken ez annyira nem látszott" - nyilatkozta az ausztrál, aki egyelőre nem lehet benne biztos, hogy a Red Bull stratégiai húzása beválik. „Meglátjuk, működik-e. Azért döntöttünk a szuperlágy gumi mellett, mert
így rugalmasabb lehet a taktikánk holnap, több lehetőség áll majd előttünk."
A Red Bull taktikáját az eső boríthatja fel, még mindig nagy esély van rá, hogy vasárnap délután záporok nehezítik a versenyzők dolgát. Ricciardo csapattársa, Max Verstappen bizonyára örülne ennek, ő ugyanis csak a 21. helyről kezdheti meg a futamot. A Spanyol Nagydíj győztese a Q1-ben kiesett, miután az Uszoda után nekiment a korlátnak. „Jól éreztem magam az autóban, és nem is hajtottam túl keményen, de
kicsit alábecsültem a tapadást, és túl hamar fordultam be"
– magyarázta.
A Mercedes az időmérő első két etapjában erősnek tűnt, de a Q3-ban nem tudtak mit kezdeni Ricciardo idejével. Nehezítette a dolgukat, hogy
mindkét autóban gond volt a benzinnyomással.
Rosberg rövid várakozás után a pályára hajthatott, Hamiltont viszont a bokszutca végéről vissza kellett tolni a garázsba, miután a motorra panaszkodott. Az utolsó percekben ő is a pályán volt, de több mint 3 tizeddel elmaradt Ricciardótól, és Rosberg is másfél tizedet vert a körére.
A bajnokság éllovasa elismerte, hogy a Red Bull szombaton jobb munkát végzett a Mercedesnél.
Daniel egyszerűen gyorsabb volt ma, teljesen megérdemli a pole-t"
– nyilatkozta Rosberg, Hamilton pedig az újabb időmérős probléma után csak annak tudott örülni, hogy ezúttal legalább kihajthatott a pályára. „Holnap mindent megteszek azért, hogy a lehető legjobbat hozzam ki ebből a pozícióból" – ígérte.
A Ferrari a vártnál gyengébben szerepelt, pedig a Q1-et még Sebastian Vettel zárta az élen. A német végül 9 tizedes hátránnyal lett 4., Kimi Räikkönen pedig a 6. helyen végzett, de a váltócseréje miatt csak a 11. rajtkockából indulhat. „Jól indult az edzésünk, de rosszul végződött. Magabiztosan vágtunk neki az időmérőnek, de
küszködtünk a tapadással, és nem tudtunk gyorsulni"
– mondta a csalódott Vettel.
A Force India és a Toro Rosso elégedett lehet, mindkét autójukkal bejutottak a Q3-ba, ahogy Fernando Alonso is a McLarennel. Az első F1-es versenyük 50. évfordulóját ünneplő csapat azonban többet várt ettől a hétvégétől, Jenson Button különösen csalódott volt a 13. helye miatt. Ahogy várható volt, a Williams küszködött Monacóban, csak a Q2-ig jutottak: Bottas a 11., Massa a 14. helyen végzett.
Esteban Gutiérrez az idén először csapattársa, Romain Grosjean előtt végzett, és a 12. rajtkockát szerezte meg a Haasszal. A Renault Monacóban sem remekelt, csak a Saubernél és a Manornál voltak gyorsabbak. A svájciak autójában Felipe Nasr esélyt sem kapott a továbbjutásra, már a Q1 legelején elfüstölt a motorja, amiért rövid ideig a piros zászlót is meg kellett lengetni.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük kedves olvasóinkat, a Monacói Nagydíj időmérő edzése következik. A szabadedzések alapján egyelőre nem egyértelműek az erőviszonyok: csütörtökön Daniel Ricciardo nagy előnnyel végzett az élen, szombat délelőtt viszont Sebastian Vettel állt az élre, és a Mercedes is gyorsnak tűnt.
A levegő 22, az aszfalt 40 fokos, és süt a nap. A hétvége előtt azt jósolták, hogy a vasárnapi futamot zavarhatják meg záporok, de erre is egyre kisebb az esély.
A Ferrariban váltót kellett cserélni az időmérő előtt, ezért a finnt 5 hellyel hátrébb sorolják majd a rajtrácson. Ez Monacóban még nagyobb hátrányt jelenthet, mint máshol, a szűk utcákon nagyon nehéz előzni.
A monacói időmérőn mindig nagyon fontos a jó időzítés, nehéz úgy gyors kört futni, hogy 22 autó köröz egyszerre az utcákon. Az edzéseket ráadásul gyakran meg kell szakítani az ütközések miatt, ha ez az etapok utolsó perceiben történik, többen pórul járhatnak.
A versenyzők többsége máris kihajtott a pályára, csak a két Red Bull, a két Toro Rosso és Alonso maradt a bokszban.
Még senki nem ütközött a korlátnak, de Felipe Nasr időmérője véget ért, miután óriási füstfelhőt eregetve megállt az autója a Tabac előtt. Az edzést leállították, a Sauber elszállítását már megkezdték.
Még 16 perc van hátra, mért kört egyelőre senki sem futott. A mezőny fele visszatért a pályára, köztük a két Mercedes.
1:16.621-es kört futott, rajta kívül egyelőre csak a csapattársának, Gutiérreznek van köre, ő 5 tizeddel lassabb. Most szinte mindenki a pályán van.
A versenyzők nagy részének már van mért ideje, egyelőre a két Mercedes volt a leggyorsabb. Hamilton 1:14.831-gyel vezet, Rosberg 42 ezreddel marad el tőle. Vettel áll a 3. helyen, az ő hátránya már 4 tized.
Már 1:14.610 a legjobb idő, a Ferrari most több mint 2 tizeddel előzi a Mercedeseket. Ricciardo a 4. helyre jött fel, 3 tized a hátránya. A Red Bullt a két Toro Rosso követi.
A Force Indiákra az edzés elején szuperlágy gumikat tettek fel, de azóta ők is kereket cseréltek, már minden versenyző a leggyorsabb abronccsal próbálkozik.
Az Uszoda kijáratánál dobta meg a Red Bullt a kerékvető, a holland nem tudta bevenni a kanyart, és a korlátban kötött ki. Gyors körön volt, de így csak a mezőny végéről rajtolhat.
Alonsónak igyekeznie kell, mert eddig nem futott mért kört, de az újraindítás után még próbálkozhat. Nasr és Verstappen biztosan kiesik, rajtuk kívül Palmer, Wehrlein és Haryanto nem jutna tovább a jelenlegi állás alapján.
Az edzést újraindították, az első 8 helyezett (Vettel, Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Kvjat, Sainz, Räikkönen, Button) a bokszban maradt, a többiek még megpróbálnak javítani.
A kieséstől valószínűleg nem kell tartania, de azért elindult még egy gyors körre. A korai búcsúzókon kívül a két Manor, Ericsson és Palmer szénája áll most rosszul.
Az ultralágy gumikon gyorsak a Force Indiák, Pérez az 5., Hülkenberg a 6. helyre jött fel. Alonso is javított, a 11. helyen áll most, már Buttont is előzi.
A kétszer megszakított etap kiesői: Ericsson, Palmer, Haryanto, Wehrlein, Verstappen, Nasr. A tíz leggyorsabb versenyző: Vettel, Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Pérez, Hülkenberg, Kvjat, Grosjean, Sainz, Räikkönen.
A sportfelügyelők vizsgálatot indítottak ellene, mert a Q1-ben akkor hajtott ki a pályára, amikor a bokszutca végén piros volt a lámpa. A visszajátszás alapján egyértelmű, hogy hibázott.
A Williamsek a bokszban maradtak, a többiek viszont máris az első mért körüket teljesítik.
6 tizeddel futott gyorsabb kört, mint a Q1-ben Vettel, most 1.14.056-os idővel vezet. Rosberg a második, de az ő hátránya is több mint 4 tized.
Tavaly is gyengén szerepeltek Monacóban, egyelőre az idén sem remekelnek. Massa hibázott is, ezért csak a 16. helyen áll, Bottas pedig a 12.
Ez érdekes: a Red Bull a szuperlágy gumikon küldte a pályára az ausztrált, aki így is javítani tudott, 3 tizedes hátránnyal a 2. helyen áll. Így holnap a tartósabb gumikon kezdheti meg a versenyt.
Megelőzte Ricciardót és Rosberget is, másfél tized a hátránya Hamilton mögött. Bottas már nem is próbálkozik, ő biztosan kiesett, és Massa helyzete sem biztató a 13. helyen.
Rosberg az utolsó percben átvette a vezetést, az 1:14.043-as körével 13 ezredet vert Hamiltonra. A sorrend a Mercedesek mögött: Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Kvjat, Sainz, Pérez, Hülkenberg, Alonso. A kiesők: Bottas, Gutiérrez, Button, Massa, Grosjean, Magnussen.
A brit a versenyzők többségével együtt azonnal ki szeretett volna hajtani a pályára, de ez nem jött össze: a rádión a motorjára panaszkodott, majd a bokszutca végén leállította az autóját. A szerelőknek vissza kell tolniuk a garázsba a Mercedest, egyelőre nem tudni, mi történt. Óriási pech lenne, ha most sem tudna részt venni a Q3-ban, ez az idén már kétszer előfordult vele.
Egyelőre Hamilton nélkül zajlik a Q3. Az első körök után Hülkenberg áll az élen, de az 1:15.120-as ideje nem sokáig lesz elég az első helyre.
Fantasztikus körrel, 1:13.622-vel állt az élre, Rosberg is majdnem 3 tizeddel lassabb nála. Az eddigi leggyorsabb kör Monacóban 1:13.532, ezt Räikkönen 2006-ban a Q2-ben futotta. A hátralévő 6 percben megdőlhet a körrekord.
Mégsem volt túl nagy gond a Mercedes motorjával, a címvédő persze így is hátrányba került. Most indult el az első gyors körére.
Két mért kör után is csak a 10. helyen áll, de kint maradt a pályán, és újra próbálkozik. Ricciardo Rosberg és Vettel előtt vezet, Hülkenberg a 4. a Force Indiával. A sorsdöntő körök következnek.
Nem tudott javítani, de nem is kellett: Hamilton ideje csak a 3. helyre volt elég, és Rosberg hiába tudott faragni az idejéből, a Red Bull 169 ezredes előnnyel megszerezte a pole pozíciót. A Q3 végső sorrendje: Ricciardo, Rosberg, Hamilton, Vettel, Hülkenberg, Räikkönen, Sainz, Pérez, Kvjat, Alonso. Ne feledjük, hogy Räikkönent 5 hellyel hátrébb sorolják váltócsere miatt.
2014-ben nyert három futamot, de az élről még soha nem indulhatott. Holnap a taktikai előny is nála lehet, hiszen a többiekkel ellentétben a tartósabb szuperlágy gumikon kezdi meg a versenyt. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk a teljes eredménylistával és az összefoglalóval.