GUTIERREZ Esteban (mex) Haas Ferrari F1 team ambiance portrait during 2016 Formula 1 FIA world championship, Spain Grand Prix, at Barcelona Catalunya from May 13 to 15 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Romain Grosjean és Esteban Gutiérrez is kiakadt a Spanyol Nagydíj pénteki szabadedzésein mutatott formájuk miatt, de a francia sejti, hogy mi lehet a nehézségeik oka, a mexikói pedig csúnyán a csapatra fogta a gyenge teljesítményt.
Szókimondó stílusban bírálták a Haas csapat autóját a versenyzők a Spanyol Nagydíj pénteki szabadedzései alkalmával. Romain Grosjean a csapatrádión „katasztrofálisnak” nevezte a VF-16-ost a lassú kanyarokban, Esteban Gutiérrez pedig ennél is messzebb ment az edzések után. Grosjean a Motorsport.com-nak elmondta, szerinte azért nehezebben vezethető az autója, mert a kínai futam előtt megváltoztatták a beállításaik „általános filozófiáját.”
Ezt jó ötletnek tartottuk, de nem vált be úgy, ahogy azt vártuk. Papíron nagyon ígéretes volt, de a pályán ez már nem áll össze”
– mondta Grosjean, aki szerint Kínában ezt még azért nem vették észre, mert egyébként is küszködtek a gumikkal, de úgy vélte, mai fejjel már Szocsi előtt visszatért volna a Bahreinben használt beállításokhoz.
„Bahrein után azt gondoltuk, javíthatnánk az autón, hogy jobban feküdjön nekem, mert a versenyen úgy is pontot szereztem, hogy elégedetlen voltam az autóval” – magyarázta a francia. „Kínában mindent a gumik határoztak meg,
Oroszországban meg nem is nagyon értettük, hogy mi történik.
Visszagondolva másként is cselekedhettünk volna, de most megint szenvedünk a gumikkal. Ezt a pályát jól ismerjük, nagyon magasak a hőmérsékletek, így legalább azt tudjuk, hogy a dolgok jól működnek, de az autó nem ad jó visszajelzéseket” – panaszkodott.
Grosjean és Gutiérrez pénteken délelőtt csak a 16-17. helyet szerezték meg, a francia délután a 13. lett, mexikói csapattársa viszont csak a 21. leggyorsabb tudott lenni. Az edzésnap végén adott egy pofont a csapat moráljának is, amikor azt mondta, hogy „elhatárolódik” a saját teljesítményétől, mert a Ferrari tavalyi tesztpilótája szerint nem ez ő dolga, hogy rendbe tegye az autóját. „A csapatnak felül kell kerekednie ezen. Én azért vagyok itt, hogy vezessek, amilyen gyorsan csak tudok, én ezt imádom csinálni.
A helyzet nem kellemes, mert engem személy szerint versenyzőként nagyon rossz színben tüntet fel.
Hiába végzek k**** jó munkát a színfalak mögött, ezt a külvilág nem észleli, úgyhogy ezért kissé bosszantó ez, és a tempómon is meglátszik. Én eddig mindennel gyors voltam, remélem ettől az autótól is megkapom majd azt, amit megérdemlek.”
Gutiérrez délelőtt jónak tartotta az időjárási körülményeket, ekkor arra számított, hogy az autót majd jó lesz vezetni, „de nem ez volt a helyzet.” Délután már a feltámadó szélre panaszkodott, és a közepes keverékű gumikkal is meggyűlt a baja, mert azok „elég rossz érzetet keltettek.” Úgy vélte, a lágy abroncsok viszont jól működtek, legalábbis a pálya első három kanyarja során ezt a tapasztalatot szűrte le, mielőtt elektronikai hiba miatt befejezte az edzést.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!