A pénteki szabadedzések alapján úgy tűnik, hogy Spanyolországban a Ferrari a szokásosnál közelebb van a Mercedeshez, de az első tréningen az Ezüstnyilak nem használták a lágy abroncsokat, délután pedig a forgalom vetette vissza Lewis Hamilton legjobb körét, így a második szabadedzésen is kikapott az egyik Ferraritól. Ennek praktikus jelentősége egyelőre nincs, de a beállításokkal való küszködés annál kellemetlenebb a világbajnoki címvédő számára.
„Nem volt könnyű napom, végig szenvedtem az autóm balansza miatt, különösen délután volt nagyon trükkös vezetni” – mondta a brit. „A gyors körömön forgalomba kerültem, úgyhogy az idő nem festi le az egész képet.”
„Az viszont nyilvánvaló, hogy este még rengeteg munka vár ránk, hogy olyan legyen az autó, ahogy vezetni szeretném. Este átrágjuk magunkat az adatokon, és holnapra biztosan fordítani tudunk a helyzeten.”
Paddy Lowe, a Mercedes technikai vezetője sem tagadta, hogy az előszezoni teszteken megtett 1300 kör után meglepetten néznek szembe a beállításokkal kapcsolatos nehézségekkel.
Lowe elsősorban a melegebb időjárás számlájára írta, hogy mindkét autójuk balanszával elégedetlenek,
de a mai napra betervezett feladataikat így is el tudták végezi, köztük az új első szárny kipróbálását, ami az elvárt eredményeket hozta.”
Rosberg mindkét edzésen gyorsabb volt Hamiltonnál, és bár csak a másodikon végzett az időtáblázat élén, úgy vélte, a Mercedes a rövidebb és a hosszabb etapokon is jól teljesített. „Nagyon jól érzem magam az autóban, miután felszereltünk néhány új alkatrészt, mindegyik működőképesnek tűnt. Ezen a pályán a Ferrari nagyon erős ellenfél, úgyhogy várom már a szombati harmadik szabadedzést, és az időmérőt is, hogy lássuk, mire lehetünk képesek.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!