Max Verstappen a hétvégi Spanyol Nagydíjon az eddiginél jobb technikát kap maga alá, amikor elfoglalja a Toro Rossóhoz lefokozott Danyiil Kvjat helyét a Red Bullnál, de nem lesz olyan gyerekjáték átpattannia egyik autóból a másikba, mint hinnénk. A Renault motorját már ismeri, de
így is sok eljárást újra kell majd tanulnia,
nem utolsósorban a rajtprocedúrát, illetve a kormánykeréken található műszerfal kezelését.
Elemzésében a Motorsport.com technikai szakírója, Matt Somerfield rámutat, hogy a Red Bull és a Toro Rosso kormányának kialakítása (mindkettőt lásd lent!) jelentősen eltér egymástól: bár mindkettő közepét forgókapcsolók foglalják el, a funkciójuk nem azonos, és a többi gomb sem ugyanott van. Verstappen nem tagadta, hogy amikor a múlt héten Milton Keynes-be látogatott, ki sem akart szállni a szimulátorból, ahol tét nélkül gyakorolhatta az RB12 kezelését, de természetesen
így is benne van a pakliban, hogy éles helyzetben véletlenül mellényúl a műszerfalon,
vagy nem jut eszébe, miként oldhat meg egy menet közben, a pályán felmerülő problémát.
Ez az idén, amikor a mérnökök nem adhatnak instrukciót a pilótáknak a rádión keresztül, a megszokottnál nagyobb nehézségeket okozhat. A csapatok egyébként gyakran külön személyre szabják a kormányt a versenyzőiknek, az egyéni ízlésüknek megfelelően helyezve el a kezelőszerveket rajta – erre a Red Bullnak Verstappennel még valószínűleg nem jutott ideje.
A Renault-val már versenyeztem, úgyhogy szerencsére ismerem egy kicsit a beállításokat"
– mondta Verstappen a holland tévének. „A főhadiszálláson töltött első napomon rengeteg dolgot kellett tanulnom, sok eljárást tanulmányoztam. Sokáig gyakoroltam a szimulátorban, és úgy tűnik, már kézben tartom az irányítást."
Ám ez csak egy része a rá váró nehézségeknek, a Red Bull és a Toro Rosso között ugyanis már nincs olyan szoros technikai együttműködés, mint a korábbi években, ezért
az RB12 egy teljesen más autó, mint az STR11,
amellyel Verstappen eddig versenyzett. A pilóta szemszögéből nézve a legjelentősebb különbség a nagyobb leszorítóerő: nem magától értetődő és automatikus alkalmazkodni hozzá, hogy a szokottnál nagyobb tempót lehet vinni a kanyarokba. Vérbeli profiként Verstappen biztos gyorsan bele fog rázódni az új kerékvágásba, de egy olyan gyors csapattárs mellett, mint Daniel Ricciardo, eleinte óhatatlanul lépéshátrányban lesz.