Photo prise le 18 juin 1950 du pilote automobile argentin Juan Manuel Fangio (1911-1995) au volant une Alfa-Romeo sur le circuit de Spa-Francorchamps o il gagnait le Grand Prix de Belgique. / AFP
Vágólapra másolva!
Sergio Marchionne újra hangsúlyozta, hogy az olasz autógyár önálló csapattal, nem csak motorszállítóként szállhatna be a világbajnoki sorozatba.
Sergio Marchionne gyakorlatilag azóta emlegeti az Alfa Romeo visszatérését a Forma-1-be, hogy 2014 szeptemberében a Ferrari elnöke lett. A Fiat-Chrysler vezérigazgatója februárban már kijelentette egyszer, hogy az Alfát nemcsak motorszállítóként, hanem önálló csapattal képzeli el a világbajnoki sorozatban, és az új Giulia bemutatóján most megint felvetette az ötletet.
„Igaz, hogy a költségek magasak, rengeteg autót kell eladni a versenyzés finanszírozásához, de ez még csak egy hosszú út eleje" – idézi őt az Autosprint. „A Red Bull már tavaly felvette velünk a kapcsolatot, ők azonban csupán erőforrást szerettek volna.
Én úgy képzelem el, hogy az Alfának teljes autót kell építenie,
nem csak motort, mert az nem éri meg a befektetést. Nem akarnám a Honda példáját követni."
A Renault sem véletlenül tért át a motorszállítói modellről arra, hogy saját gyári csapata legyen: így nemcsak a szereplésének a reklámértéke nagyobb, hanem részesülhet a pénzdíjakból is. Nemrég arról cikkeztek, hogy az Alfa Romeo a súlyos anyagi gondokkal küszködő Sauber megmentésével vásárolná meg a belépőjét a Forma-1-be, ezt azonban cáfolták. Hogy Marchionne álmából mikor lesz valóság, azt nem tudni, de nyilván nem véletlenül hozza fel az ötletet újra meg újra.
Egyébként beszélt Max Verstappen előléptetéséről is a Red Bullhoz:
bár az energiaitalos cég ezt a lépést sokak szerint azért tette meg, hogy a fiatal hollandra ne csaphassanak le a riválisok – mindenekelőtt a Ferrari –, Marchionne azt állította, „ez a Red Bull problémája. Mi soha nem mondtuk, hogy érdeklődünk Verstappen iránt."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!