A szezon negyedik futamán, az Orosz Nagydíjon az idén másodszor is kiesett Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen pedig a műszaki gondokkal küzdő Mercedesekkel sem tudott versenyre kelni, és csupán a 3. helyet szerezte meg. A Ferrari ezzel még távolabb került az idei világbajnoki címektől, ráadásul a motorfejlesztés ellenére a teljesítmény terén sem tűnt úgy, hogy jó helyzetben lennének az Ezüstnyilakhoz képest.
„Fénysebességgel kell csökkentenünk a hátrányunkat” – jelentette ki Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke, aki a szezon előtt azt várta a csapattól, hogy erős ellenfele lesz a Mercedesnek. „Azt szoktam meg, amit Michael Schumacher idejében láttam, úgyhogy lélekölő egy ennyire szenvedő Ferrarit látni. Tegnap rossz napunk volt, ezért rengeteg dolgunk van, de bízom a csapatban, hogy sikeressé válnak.”
A Ferrarin egyre nagyobb az eredménykényszer. Már az előző verseny, a Kínai Nagydíj után is tapasztalható volt az elégedetlenség a Scuderia háza táján, amelyet csak fokozott, hogy Marchionne személyesen is ellátogatott a sanghaji futamra.
Az olaszok felgyorsították a fejlesztéseket, új motorváltozatot vittek Szocsiba,
de a hőn áhított fellendülés elmaradt, és még jobban lemaradtak a Mercedes mögött. Igaz, erről a pályáról eleve sejtették, hogy nem fekszik nekik.
Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke emberi hibákra vezette vissza, hogy Räikkönen autójában elromlott a turbó Ausztráliában, és Vettelnél egy szoftveres probléma is motorhibához vezetett Bahreinben.
Úgy vélte, hogy ez is hozzátartozik a versenyzésnek, és szerinte jobb, ha a nehézségekkel még a szezon elején szembesülnek. Az olasz menedzser kijelentette, nem adják fel a küzdelmet, szebb folytatásban reménykedik.
Először is nem szabad több hibát elkövetnünk.
Másodszor, igazán hiszem, hogy mostantól sokkal jobban szerepelhetünk, mint eddig” – mondta. „Ez a következő pályák jellegéből adódik, és a felhasznált zsetonoknak köszönhető. Spanyolországban többet segítenek majd nekünk, mint az oroszországi pályán, de közben persze a többiek sem alszanak, várják, hogy felzárkózzunk.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!