Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton (L) and Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg (R) drive at the Monaco street circuit, on May 29, 2016 in Monaco, during the Monaco Formula 1 Grand Prix. / AFP PHOTO / Valery HACHE
Vágólapra másolva!
Tudta, hogy a Mercedesszel csak a csapattársának van esélye a győzelemre a Monacói Nagydíjon. Hamilton maga is megdöbbent, hogy milyen sokáig bírták az ultralágy abroncsai.
Lewis Hamilton a szezon hatodik futamán megszerezte az idei első futamgyőzelmét, a Monacói Nagydíjon a 3. helyről indulva tudott elsőként célba érni. Ebben nagy szerepe volt a Mercedes remek taktikai húzásának, a folyamatosan száradó pályán ugyanis a többiekkel ellentétben nem váltottak intermediate gumikra, hanem kivártak addig, amíg az aszfalt a slick gumik használatára is alkalmassá vált. Hamilton így megspórolt egy bokszkiállást, ráadásul az ultralágy gumikkal az élre tudott visszatérni, miután a Red Bull elrontotta a verseny elején vezető Daniel Ricciardo kerékcseréjét.
Hamiltonnak ezúttal nem kellett megküzdenie a bajnokságot vezető csapattársával, a 2. helyről induló Rosberg ugyanis a vizes pályán nem tudta tartani a tempót Ricciardóval, ezért a Mercedes a 16. körben megkérte őt, hogy engedje maga elé a britet. Rosberg engedelmeskedett, és nem neheztelt a csapatra a döntés miatt.
Elég egyszerű döntés volt, mert sokkal lassabb voltam"
– ismerte el. „Lewisnak még volt esélye a győzelemre, és ezt később be is bizonyította. Teljesen érthető volt a csapat utasítása, esélyt akartak neki adni a futamgyőzelemre. Fájdalmas, ugyanakkor elég egyszerű döntés volt."
Rosberg azt állítja,
csak az esőgumikon küszködött, később a monacói forgalom fogott ki rajta.
„A verseny elején egyáltalán nem voltam magabiztos azokon az abroncsokon, nem tudom, mi történhetett. A bokszkiállások sem alakultak jól – először problémás volt a kerékcserém, aztán forgalomba kerültem, és ki kellett várnom, míg a többiek elhúztak mellettem. Ha pedig Monacóban beragadunk más autók mögé, nem sok mindent tehetünk."
Rosberget végül az utolsó körben, az újra eleredő esőben Nico Hülkenberg is megelőzte a Force Indiával, ezért csak a 7. helyen ért célba. Hamilton így 24 pontra csökkentette a hátrányát a világbajnokságban. „Úgy érzem, ez talán az eddigi legjobb győzelmem. Sok futamot nyertem már, nehéz az összesre visszaemlékezni, de a szívemmel úgy érzem, hogy talán ezt érdemeltem ki a legjobban" – nyilatkozta a boldog címvédő a futam után. „Nagyon megdolgoztam érte, a pálya minden centiméterét kihasználtam, ahogy a tapadást is.
Minden tudásomat bevetettem, hogy Daniel előtt maradhassak."
Ki döntött a taktikáról?
Ricciardo a száraz pályán szuperlágy gumikon üldözte az ultralágyakat használó Hamiltont, sokáig kérdés volt, hogy a legpuhább abroncsok kibírják-e egyáltalán a verseny végéig. A brit végül 47 kört teljesített rajtuk gond nélkül. „Őrület, mennyi ideig lehet használni ezeket a gumikat. Csak az utolsó körben éreztem, hogy kezdenek elhasználódni" – mondta. „A legjobbkor váltottam slick gumikra, de először így is elég csúszós volt a pálya. Daniel ráadásul közvetlenül mögöttem haladt, csak őt láttam a tükrömben, keményen kellett védekeznem."
A verseny után egyébként a csapatfőnök Toto Wolff azt mondta, a Mercedesnél közösen döntöttek a taktikáról, de Hamilton szerint ez nem így volt.
Én döntöttem úgy, hogy kint maradok"
– jelentette ki. „A csapat szólt, hogy mások átváltottak interekre, és az gyorsabbnak tűnik, álljak ki én is a bokszba. Én viszont úgy voltam vele, hogy nem fogok, mert az aszfalt gyorsan szárad, és 10-15 kör alatt szemcsésedni kezdenének a gumik."
A csapatfőnökéhez hasonlóan azonban
Hamilton is elismerte, hogy Monacóban nem a Mercedes volt a leggyorsabb autó.
„Általában szeretem a változó körülményeket, de ma nem az én tempóm volt a legjobb a száradó pályán. Daniel hihetetlenül gyors volt, nagyon keményen kellett harcolnom ezért a győzelemért" – mondta.