Nincs egyetértés az élcsapatok között azzal kapcsolatban, hogy jó ötlet-e jövőre bevezetni a látványosabb, várhatóan gyorsabb és nagyobb leszorítóerőt generáló F1-es autókat. A McLaren jobb versenyeket vár a változásoktól, a Mercedes épp az ellenkezőjére számít, a Renault pedig úgy véli, számukra túl korán jön a reform, így 2017-ben még nem tudnak majd felzárkózni a legjobbakhoz.
„Úgy gondoljuk, hogy az autók manapság lassabbak, mint néhány évvel ezelőtt voltak, és szerintem jót tesz az F1-nek, ha a versenyzők ismét lelkesednek majd a vezetés iránt, mert ebből mintha vesztettünk volna valamelyest” – nyilatkozta Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója. „A rajongók talán nem látják majd a különbséget, de a srácok boldogabbak lesznek, ha gyorsabb, jobban tapadó autókat vezethetnek.”
A Mercedes részéről Toto Wolff és Paddy Lowe is aggályát fejezte ki az új szabályokkal kapcsolatban, valamint Lewis Hamilton is többször hangoztatta, hogy szerintük rossz ötlet a leszoríterő növelése. Az ellenfelek azzal vádolták az élen álló istállót, hogy csak az előnyüket akarják megtartani, de Wolff szerint pont a stabil szabályok révén kerülhetnének egymáshoz közelebb a csapatok.
„Az új autó nagyon látványos, széles, és akkora diffúzora van, hogy elbújhatok alatta. Sokkal nagyobb leszorítóerőt biztosít majd, és sokkal gyorsabb lesz a kanyarokban” – nyilatkozta Wolff. „Sajnos viszont az autó mögött kialakuló légáramlatok még az ideinél is nagyobb gondokat fognak okozni. Ahogy valaki közel ér hozzá, veszít a leszorítőerőből, csúszkálni kezd, ettől túlhevülek a gumijai, és nem tud majd előzni.”
Boullier viszont nem aggódik amiatt, hogy az új előírások miatt a mostaninál is nehezebb lesz előrébb jutni.
„Úgy alkottuk meg a szabályváltozásokat, hogy az autók nagyobb leszorítóerőt és mechanikai tapadást fognak generálni, ezek nem ártanak majd az előzések számának” – jelentette ki. „Ezen felül az első szárny jelentősége kisebb lesz a padlólemeznél és a hátsó diffúzornál, amely még nagyobb leszorítóerőt állít majd elő. Több előzési manővert várunk.”
A szabályváltozások elméletileg jót tehetnek olyan csapatoknak is, amelyek jelenleg hátrányban vannak, hiszen a fejlesztési kapacitásaik átcsoportosításával, és néhány okos ötlettel előnyt is kovácsolhatnak a jelenlegi lemaradásukból. Az új korszak kezdete kapóra jöhetne az új Renault istállónak, de versenyigazgatójuk, Frederic Vasseur szerint jövőre még nem lehetséges a feltámadásuk.
Ez nem csak a szabályokon múlik, hanem a szervezeti felépítésünkön is”
– mondta a Motorsport.com-nak. „Fel kell építenünk a csapatot, és ez egy középtávú projekt. A kényszerszabadságok miatt legalább 18 hónapot kell várnunk, hogy leigazoljunk valakit, így az illető legalább két évig nem dolgozhat még az autón. Ilyen az élet, ez van. A nálunk sokkal nagyobb csapatok valószínűleg felkészültebbek a változásokra, mint mi. Azok lesznek előnyben, akik ma is az élen állnak, nem hiszem, hogy csökkenteni fogjuk a hátrányunkat.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!