Vágólapra másolva!
Az F1 ügyvezetője szerint szuper volt az első bakui Európa Nagydíj, a korábbi négyszeres világbajnok viszont katasztrofálisnak nevezte az unalmas futam közvetítését.

Pozitív visszajelzéseket kaptak a bakui Európa Nagydíj szervezői és a pálya tervezői az F1-es mezőnytől, amelynek tagjai a kezdeti aggályok után vasárnapra már lelkesen nyilatkoztak a versenynaptár leggyorsabb utcai helyszínéről. Bernie Ecclestone kétszer is megvédte az új futamot, és a Motorsport.com-nak azt mondta, „szuper” volt a szervezés.

„Talán kicsit jobban megnyithatnák az utcákat, és ezt biztosan meg is teszik. Az idei versenyre ez nehéz lett volna, mert még nem voltak tapasztalataik. Szeretném, ha este 7-kor lenne a rajt. Majd meglátjuk, gondolkodnak rajta” – jelentette ki. A lap szerint a rendező 20 millió euróra becsüli a világítás kiépítésének költségét, ráadásul a 6 hónapos építési időszak így még hosszabbra nyúlna.

Baku nappal is látványos, de éjjel talán még különlegesebb lenne Forrás: Sputnik/Ekaterina Chesnokova

„Szuper, nagyon-nagyon jó munkát végeztek” – mondta a szervezőkről. „Szenzációs lenne, ha az emberek mindenhol ilyen erőfeszítéseket tennének” – vélte. „A pálya is nagyon jó lett. Amikor kitaláltuk, néhány ponton változtathattunk volna, de azt akartam, hogy érintse az öreg várat. Jól néz ki” – jegyezte meg a versenynaptár egyik legszűkebb szakaszáról.

Nem volt azonban ennyire lelkes a korábbi négyszeres világbajnok, Alain Prost, aki az edzéseket nem látta, és a közösségi médiában terjedő vélemények alapján remek versenyt várt, de csalódnia kellett, elsősorban a közvetítés miatt.

A vár nappal és éjjel is az egyik legfőbb látványosság Forrás: DPPI media/Frederic Le Floc H

„Katasztrofálisnak tartottam, én láttam azt a pályát, amiről mindenki áradozott” – szögezte le. „A kamerák elhelyezése sem volt jó. Csak egy kanyar volt, egy bal/jobb, ahol jól mutattak az autók, ahol lehetett érezni a sebességet. A belső kamerából a fékezés során nem lehet átélni a tempót, nem hallható a zaj, nem tűnik fel a nehézség. Ha először láttam volna F1-et, azt hinném, hogy a saját autómmal ezt én is meg tudom csinálni. Nagyon untam.”

Prost fontosnak tartja, hogy az F1 többet tegyen a közönségéért, és talán csökkentené a pályák hosszát is. Úgy véli, a belépőjegyeknek sokkal olcsóbbnak kellene lenniük, így a nézők gyermekeikkel együtt is elmehetnének a versenyekre, amelyek nem csupán a tehetős szurkolókat vonzanák. Bakuban mindössze 14 ezer széket helyeztek el a tribünökön és ennyi jegyet sem sikerült maradéktalanul eladni.

Az FIA állandó pályát szeretne

Bakuban egy ideiglenes, utcai pályát alakítottak ki, de Jean Todt, az FIA elnöke a szövetség torinói konferenciáján elmondta, ő egy állandó helyszín építését javasolta Ilham Alijevnek.

„Utcai pályájuk van, és meg tudom érteni őket, szerintem remek lett. Azt kívánom, bárcsak lenne egy épített pályájuk is, ahol nemzeti szintű versenyeket rendezhetnének, és ahol a közúti közlekedést is jobban oktathatnák” – idézte Todtot a Motorsport.com. „Az ilyen országokban egy pálya számomra nem csak a sebességről szól, hanem arról, hogy ne a közutakon menjenek gyorsan az emberek. Megtanulhatják, hogyan vezessenek jobban.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!