BAKU, AZERBAIJAN - JUNE 19: Jenson Button (22) of McLaren Honda Formula 1 Team followed by Pascal Wehrlein (94) of Manor Racing and Felipe Nasr (12) of Sauber F1 Team competes during the 2016 Formula One Grand Prix of Europe in Baku, Azerbaijan on June 19, 2016. Resul Rehimov / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
A McLaren Honda már nem az ERS miatt marad le a többiektől, mert a kanadai fejlesztésekkel úgy vélik, e téren utolérték az ellenfeleiket. Bakuban még a szélárnyék is segítette őket.
Bár a pontszerzésről lemaradtak, és az egyik autójuk ki is esett, a McLaren Hondánál úgy vélik, a múlt hétvégi Európa Nagydíjon a vártnál jobban szerepeltek. Bakuban a hosszú egyenesek miatt nem reméltek sikereket, de a Honda F1-es programjának vezetője, Juszuke Haszegawa szerint kedvezően alakult számukra a futam.
„Számítottunk arra, hogy bajban leszünk az egyenesben a futam során, de a versenyzőink nagyon jól mentek, mivel alacsony leszorítóerejű beállításokat választottunk, és a szélárnyékot is nagyon kihasználtuk” – mondta. „Az erőforrás teljesen ugyanaz volt, mint Kanadában, de az üzemanyag-fogyasztás jobban alakult.”
A Honda a szezonkezdet óta a Kanadai Nagydíj előtt váltott be először motorfejlesztési zsetonokat, és Haszegawa szerint az újítások beváltak, így már nem az ERS miatt maradnak le, és a korábban nehézséget okozó magas fogyasztást is mérsékelni tudták.
„Továbbfejlesztettük a turbinát, úgyhogy sokkal hatékonyabban tudjuk visszanyerni az energiát” – árulta el. „Ez nagyon sokat segített, mert üzemanyagot takaríthatunk meg, és elektromosságot használhatunk helyette.”
Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója szerint Bakuban „a lehető legjobban” visszatáplálták az energiát, és erre számítanak a további helyszíneken is, miután elérték a terveikben szereplő értékeket. Boullier úgy vélte, hogy a csapat jó munkát végzett, és az ERS terén elértek a többi gyártó szintjére.
Lapértesülések szerint ugyanakkor a Honda erőforrásának rendszerteljesítménye még mindig alaposan elmarad a Mercedes, a Ferrari, sőt még a Renault motorok erejétől is. A bakui időmérőn a pálya utolsó szektorában, amelyet a 2,2 km hosszú egyenes ural, Fernando Alonso csak a 20., Jenson Button pedig a 22. legjobb részidőt érte el - igaz, a célvonalon a brit versenyző mindössze 2 km/ó-val haladt át lassabban, mint a pole-t megszerző, mercedeses Nico Rosberg.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!