Váratlanul szorosan alakult az időmérő edzés harmadik szakasza a Kanadai Nagydíj hétvégéjén. Pénteken Lewis Hamilton még fél másodperces előnyben volt Nico Rosberg előtt, a Q2-től azonban a csapattársa már valós veszélyt jelentett az elsőségére, ráadásul a Q3-ban Sebastian Vettel is 2 tizedmásodpercen belülre került hozzá.
Hamilton elismerte, a mai az eddigi pole pozíciós köreinek „eléggé az alja” volt, de így is örömmel nyugtázta, hogy pályafutása során az ötödik alkalommal is megszerezte a pole-t Montrealban. „Igazából nem volt jó kör” – mondta Hamilton. „Nem tudom, hogy jó-e, ha bevallom. Talán azt kellene mondanom inkább, hogy tökéletes volt.”
„A tempó szempontjából a tegnapi nap nagyon jól alakult számomra, a mai nem. Talán a más beállítások miatt. A különbség így is elég volt, de nem akkora, mint szerettem volna. Fél másodperc előnyben voltam Nicóhoz képest, ő gyorsult, én meg lassultam, így a távolság jelentősen csökkent.”
A Q2-ben úgy tűnt, hogy a Mercedesek szintet léptek a mezőnyhöz képest,
de szokatlan módon Hamilton és Rosberg sem tudott javítani a Q3 végén, így Vettel felzárkózott mögéjük, és Hamilton a versenyen is fenyegetést vár a Scuderiától. „A fejlesztéseiknek köszönhetően gyorsultak, úgyhogy a versenyen is meg kell majd küzdenünk velük. A hosszú etapokon erősnek tűnnek, de azért nem jobbak nálunk” – vélte.
Rosbergnek bele kellett húznia ahhoz, hogy Vettel ne Hamilton mellől rajtolhasson, de a pontverseny éllovasa természetesen a pole pozíciót próbálta inkább megszerezni. Ez a terv viszont szó szerint füstbe ment, amikor a döntő gyors körének elején
megdobta autóját egy bukkanó a célegyenes végén, és alaposan elfékezte magát.
„Reméltem, hogy nem látják, de ezek szerint mutatta a TV is” – élcelődött Rosberg. „Az első köröm jó volt a Q3-ban, de nem elég jó ahhoz, hogy legyőzzem Lewist. A következő alkalommal megpróbáltam mindent beleadni, nem jött össze. A csapatunk így is szép eredményt ért el. Megmutattuk, hogy a mienk a leggyorsabb autó ezen a különleges pályán, és holnap bármi megtörténhet. Az időjárás előrejelzés is össze-vissza állít mindent.”
Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója elismerte, hogy a harmadik szabadedzés után aggódtak, elég gyorsnak bizonyulnak-e majd, de szerinte a versenyzői egyre jobb teljesítményre sarkallták egymást. Wolff „meggyőzőnek” nevezte Rosberg szereplését, mivel egy olyan pályán is meg tudta szorítani Hamiltont, ahol a brit pilóta mindig is jól ment.
Paddy Lowe, a csapat technikai vezetője elárulta, hogy Carlos Sainz balesete a Q2-ben kissé megkeverte a lapjaikat. „Ez mindenkit más programra irányított. Néhányan használt gumikat tettek fel a második Q2-es etapjukra, mások az első Q3-as etapjukban döntöttek így. Ezért nem láttunk igazi tűzijátékot egészen az edzés végéig, amikor mindenki feltette az új gumikat” – mutatott rá.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!