Hamiltoné a pole, Rosberg rontott, Vettel közel a Mercedesekhez
2016. június 11. 18:45
Pályafutása 5. montreali pole pozícióját szerezte meg Lewis Hamilton, aki egy hajszállal volt csupán gyorsabb csapattársánál, Nico Rosbergnél, és a 3. helyezett Sebastian Vettel is közelebb tudott kerülni a Mercedesekhez a szokásosnál. A Q2-ben úgy tűnt, az Ezüstnyilak megint nagyon megverik a mezőnyt, főleg azért, mert a Ferrarik akkor nem remekeltek.
Vettel még inkább a Red Bullok tempójára volt képes, a Q3-ban azonban az utolsó mért körére mindent kiautózott a Ferrariból, így a Mercedesek nyomába ért, de még ez sem volt elegendő ahhoz, hogy legalább az egyiküket megelőzze. Kimi Räikkönen mindent egy lapra tett fel a Q3-ban, és csak a szakasz végén ment ki a pályára, ez a 6. helyhez volt elég.
Szokatlanul alakult a harmadik felvonás, mivel mindkét Mercedes az első etap során teljesítette a legjobb körét. Rosberg az utolsó próbálkozását már az első kanyarban elrontotta, amikor elfékezte magát. Vettelnek és a 4. helyezett Daniel Ricciardónak is voltak megingásai, mindketten
súrolták a Bajnokok falát, de megúszták komolyabb problémák nélkül.
Max Verstappen követte csapattársát az 5. helyen Räikkönen és a két Williams előtt, mögöttük Nico Hülkenberg és Fernando Alonso fért be a legjobb 10 közé. A kétszeres világbajnok nagy örömmel nyugtázta, hogy zsinórban harmadszor is bejutott a Q3-ba, pedig pénteken ezt még nem tartotta valószínűnek. Egy elfékezés miatt Jenson Button pont lemaradt erről, és csak a 12. lett.
A kiélezett küzdelem lemorzsolódást is okozott. A Q1-ben Rio Haryanto csapta oda autója hátulját a betonfalnak, majd a Q2 elején Carlos Sainz ment neki a Bajnokok falának, ezért piros zászlóval meg kellett szakítani az edzést. Az első harmadban aggasztó volt az időjárási helyzet is, eső fenyegette a pályát, de végül csak szemerkélni kezdett.
Az eredmények és a kiesők tekintetében nem történtek meglepetések. A Q1-ben a két Renault, a két Sauber és a két Manor búcsúzott, de figyelemre méltó, hogy Pascal Wehrlein a rajtbüntetés miatt még hátrébb csúszó Marcus Ericssont és Felipe Nasrt is legyőzte. Jolyon Palmer hiába igyekezett, éppen lemaradt a továbbjutásról, és majdnem ugyanott összetörte autóját, ahol az időmérőt kihagyó Kevin Magnussen is tette délelőtt.
A Q2 nagy vesztese a Toro Rosso volt, miután Sainz már az elején kiütötte magát, és a baleset miatt csak 16. lett, Danyiil Kvjat pedig csupán a 13. helyre fért oda, amihez monacói örökségként további három helyes rajtbüntetést kap, így az olaszok versenyzői kalandos futamra számíthatnak.
A változékony időjárás várhatóan vasárnapra is megmarad, így nagy kavarodás várható, főleg akkor, ha megérkezik az egyre fenyegetőbb eső Montrealba. A Kanadai Nagydíj magyar idő szerint vasárnap 20 órakor rajtol.
A harmadik szabadedzésen nagyon sűrű lett az élmezőny, és a vártnál hűvösebb időjárás a gumiválasztást sem teszi egyértelművé. Ráadásul az eső teljesen felboríthat mindent.
Michael Schumacher igazi mestere volt a montreali pályának, a hétszeres világbajnok hétszer indulhatott az élről a kanadai pályán. Lewis Hamilton ma pályafutása 5. montreali pole-jára hajthat.
A dán pilóta annyira összetörte a Renault-t, hogy azt teljesen újjá kell építeni. Erre már nem volt idő, úgyhogy Magnussen kénytelen kihagyni az időmérőt, de valószínűleg így is rajtengedélyt kap majd a bokszutcából.
A McLaren vendégeként Montrealba látogatott az angol Crystal Palace kapusa, Alex McCarthy és a Heineken nagyköveteként a korábbi Barcelona-játékos, Carles Puyol is a helyszínen tekinti meg a Kanadai Nagydíjat.
Kizárni azonban nem lehet, hogy megérkezik az égi áldás. A Haas csapat Twitter csatornája szerint ennek valószínűsége 30%.
Sok pálya csak álmodhat arról, hogy olyan népes közönség kilátogat a versenyre, mint Kanadában. Már pénteken is tele voltak a lelátók, és természetesen az érdeklődés csak fokozódik az időmérőre.
E köré építik majd újjá az RS16-ot, ami új sebességváltót is kap. Ez önmagában öthelyes büntetést okozna, de ez csak formalitás, Magnusse mindenképpen a bokszból rajtol.
Vettel, Rosberg, Räikkönen, Hamilton máris pályára lépett, mindenki tart az esőtől. Az időjárás egy átlagos októberi napra emlékeztet.
Versenyre emlékeztető jelenetekkel kezdődött a Q1: Hamilton gumit melegített a felvezető kör végén, Vettel megpróbálta megelőzni, de Hamilton nem engedte. Vettel ezért lassított, és feltartotta Rosberget.
Vettel új szettet kapott, most futja első igazi mért körét. Egyelőre Alonso vezet Kvjat és Sainz előtt, de ez természetesen csak jelképes.
A német pilóta 1:14.001-gyel feladta a leckét a mezőnynek, mivel Vettel csak 1:14.885-öt tudott, Hamilton pedig 1:14.952-t. Bottas furakodott be közéjük a 2. helyre 1:14.591-gyel.
Rosberg és Vettel már 1:14 alatt já 1:13.714-gyel és 925-tel, Hamilton 1:14.121-re volt képes, Ricciardo pedig a 4. 1:14.261-gyel. Räikkönen egyelőre az 5. helyezett.
Palmer közben majdnem összetörte a Renault-t ott, ahol Magnussen is pórul járt, és Räikkönen, valamint Haryanto is alaposan elfékezte magát. Az indonéz pilóta autójáról korábban leszakadt egy alkatrész is.
A Ferrari Twitter csatornája szerint Vettel erről számolt be a rádión. Az idők egyelőre nem romlanak.
Nem tudta bevenni a kör végi sikánt, így továbbra is csak a 7. helyen szerepel, miközben Ricciardo feljött a 3. helyre Rosberg és Vettel mögé. A holland pilóta is tapasztalta az esőt a pályán.
A köridők azonban még nem romlanak látványosan, Palmer is javítani tudott, bár az utolsó szektorban lemaradt a továbbjutást érő 16. helyről, jelenleg csak a 18. helyen áll. Grosjean simán vette a hajtűt legutóbbi próbálkozásánál. Pérez szerint "nagyjából mindenhol" esik.
A GP2 2014-es győztese majdnem a Bajnokok falának áldozata lett, de megúszta, folytatni tudja az edzést. Az ő fedélzeti kameráján már jól látszottak az esőcseppek.
A 4-es kanyarban a jobb hátsó kerekét ütötte a falnak, majd meg is pördült. Az indonéz versenyző tovább tudott menni, de kénytelen volt félreállni, így biztosan kiesik. Jelenleg a 21. helyen áll, csak az edzéstől távol maradó Magnussen van mögötte.
Rosberg volt a leggyorsabb Vettel, Ricciardo, Hamilton, Bottas, Räikkönen és Verstappen előtt.
A kiesők névsora:
17. Palmer
18. Wehrlein
19. Ericsson
20. Nasr
21. Haryanto
22. Magnussen (nem vett részt, bokszból rajtol)
Mindenki más legalább egy szettet elhasznált a leglágyabb keverékből a Q1 során, ő viszont a szuperlágy gumira szavazott. Ezzel Pérez is próbálkozott, de neki nem vált be a taktika.
A kisebb csapatok pilótái léptek pályára elsőként a Q2-ben, már a Mercedesek és a Ferrarik is megérkeztek, de nem az elsők között. Hülkenberg már megkezdte első gyors körét ultralágy gumikkal.
A spanyol pilóta ritkán hibázik, de most nagy árat fizet érte: csak egy kicsivel vette gyorsabban az utolsó sikánt a kelleténél, de a Bajnokok fala nem kegyelmezett neki, és összetört a Toro Rosso.
Még zajlik a műszaki mentés a célegyenesben, így sokallt be Sainz a sikánból kihajtva.
Kvjat, Hülkenberg, Grosjean, Sainz, Gutiérrez az ideiglenes állás. Sainz szinte biztosan a 16. rajthelyet szerzi majd meg. Mivel az autó nem tört össze vészesen, a váltócserét talán megússza.
Folytatódik a Q2, 11:44 van hátra. Bottas, Massa, majd Hamilton és Rosberg lépett elsőként pályára, természetesen ultralágy gumikkal. Kicsivel hátrébb ugyanígy választott Vettel is.
Erős idővel kezdtek a Williamsek, Massa 1:14.130-cal az élen áll, Bottas 1:14.156-tal a 2., a Mercedesek és a Ferrarik csak a msodik mért körre gyorsulnak fel a használt ultralágy gumikkal.
Ahogy megszoktuk, a Q2-re tekerik fel igazán a motort, Hamilton 1:13.076-ot, Roserg 1:13.094-et futott használt ultralágy gumikon. Ricciardo került a legközelebb 1:13.540-nel, majd Bottas, Verstappen, Räikkönen, Massa és Vettel következik.
Legalább a kieséstől tvolabb került, de majdnem 8 tizedmásodperc a hátránya a Mercedesek mögött. Räikkönen is csak egy árnyalatnyival gyorsabb nála.
Mexikói belharc zajlott az előbb, a lelassuló Gutiérrez nem engedte el a külső íven mellé érő Pérezt a hajtűkanyarban. A Force India versenyzője látható módon egyelőre nem reklamált.
A Ferrari szerint az 1:13.857 elég lesz a továbbjutáshoz, jelenleg Hülkenberg a 10. helyezett 1:14.364-gyel.
Pedig tegnap pont fordított eredményt vártak. Alonso a rádión örült az eredménynek.
11. Pérez
12. Button
13. Kvjat
14. Gutiérrez
15. Grosjean
16. Sainz
Ilyen tempó mellett csak az a kérdés, hogy melyiküké lesz a pole pozíció, de utánuk még bármi történhet.
Ők ketten már jóval a zöld jelzés előtt beálltak a sorba, Bottas követi őket, majd Hülkenberg és Vettel is pályára lépett. 12 percük van eldönteni a legjobb 10 sorrendjét.
Nem tudta bevenni a célegyenes előtti sikánt, így nem tudott rendesen kigyorsítani. Az első körének annyi, de valószínűleg úgyis csak gumit melegített volna.
1:20 feletti időket futottak a versenyzők, ezért mostani köreiket érdemes figyelni. Hamilton máris rákapcsolt.
Nagyon szoros a verseny az élen, de a brit áll jobban: Hamilton 1:12.812-t, Rosberg 874-et tudott, Verstappen 1:13.430-cal a 3. helyen áll Vettel és Ricciardo előtt.
Ők nem léptek pályára a többiekkel együtt az első felvonás során. Vettel súrolta a Bajnokok falát, de rádiós beszámolója szerint csak a felni sérült, az autó tökéletes maradt.
Első próbálkozása a 7. helyre jó, mindössze 7 ezredmásodperccel csapattársa, Bottas mögött. Räikkönen melegítő körrel kezdett, így továbbra is csak a 10. helyezett.
Forgalomba került, ez kissé visszavetette, de van még ideje akár két körre is. Massa viszont feladta, visszatért a bokszba, így legjobb esetben is csak a 8. lehet.
Vettelnél feltekertek mindent, a német pilóta 0,178 ezredmásodpercre megközelítette Hamiltont, de ez is csak a 3. helyre elég. A brit pilóta nem tudott javítani, ahogy Rosberg sem egy elfékezés miatt. Ricciardo a végén megelőzte Verstappent, Räikkönen maradt a 6. Bottas, Massa, Hülkenberg és Alonso előtt.