MONTREAL, QC - JUNE 12: Nico Rosberg of Germany driving the (6) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO7 Mercedes PU106C Hybrid turbo and Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO7 Mercedes PU106C Hybrid turbo battle for position at the start ahead of Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer, Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer and the rest of the field during the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 12, 2016 in Montreal, Canada. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Azt annál inkább, hogy miért nem tudott jól rajtolni Kanadában. Szerinte ő mindent jól csinált, de túlmelegedett a kuplungja.
A Mercedes szempontjából nem kezdődött ideálisan a vasárnap rendezett Kanadai Nagydíj, mivel versenyzőik hiába szerezték meg az első rajtsort, Sebastian Vettel simán faképnél hagyta őket, majd Lewis Hamilton és Nico Rosberg össze is koccant. Rosberg visszaesett, s bár elismerte, hogy először felbosszantotta magát a történteken, nem neheztelt Hamiltonra.
„Nem hiszem, hogy ezzel a csapatnak foglalkoznia kellene” – nyilatkozta Hamilton. „Előre meg lehetett jósolni, hogy egymás mellett leszünk az első kanyarban. Nico kívül volt, én belül, úgyhogy az enyém volt a versenyvonal. A visszajátszást elnézve, Vettel pont előttem volt, úgyhogy ha akartam volna, akkor sem tudtam volna később fékezni.”
Hamilton nem tett olyan kormánymozdulatot, amely Rosberg kiszorítására irányult volna, de az autója nagyon alulkormányzottá vált, így a csapattársának nem maradt hely a pályán. „Nem tudom, hogy meglökött a hátszél vagy csak azért csökkent a leszorítóerő, mert közel voltam (Vettelhez), de alulkormányzottá vált az autóm. Visszanézve az esetet, ez a lehető legkisebb koccanás volt, én alig éreztem meg.”
Másik utat kellett választania. Az embernek néha bejön a külső ív, néha nem. Ezúttal nem jött össze neki.”
Hamiltont sokkal jobban érdekli, hogy miért rajtoltak lassan elsősorban a Ferrarihoz képest, igaz, ő maga Rosbergtől is lemaradt. Elmondása szerint túlmelegedhetett a kuplungja, és kicsi volt a nyomaték is, pedig Rosberg rajtja sem sikerült elég jól.
„A kuplungom csúszott. Pontosan azt a folyamatot végeztem el, amire kértek, nem követtem el hibát” – jelentette ki Hamilton, és elárulta, a csapat még vizsgálja, hogy a korábban is előforduló hiba miért bukkant fel ismét.
Örülök, hogy nem én hibáztam, de ez a kuplung mindig kiszúr velünk.
A rajtok az egész hétvégén szenzációsak voltak, de a kuplung minden alkalommal másként viselkedik” – árulta el. „A felvezető köröm rajtja fantasztikusan sikerült, ahogy felengedtem a kuplungot, és pontos volt a nyomaték is, a kerekek sem pörögtek ki. A következő körben megint azt csináltam, amire kértek, erre ez az átkozott megint elkezdett csúszni.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!