A jövő hétvégén az F1 mezőnye első alkalommal látogat Azerbajdzsán fővárosába, hogy a bakui Európa Nagydíj révén új helyszínt avasson. A pálya nyomvonala nagyon gyors, de utcai helyszín lévén szűk kanyarok is találhatók rajta, így nem meglepő, hogy
a Pirelli a közepes, a lágy és a szuperlágy abroncsokat kínálja a csapatoknak.
Az elosztások ezúttal sem egyformák, a közepes keverékű abroncsból, amelyből egy szettet kötelező meghagyni a versenyre, a mezőny több mint fele, beleértve Lewis Hamiltont, Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent is, csupán egyet rendelt, de a többiek, köztük Nico Rosberg is csak kettőt. Ezt tehát a szabadezdéseken csak ők tudják majd tesztelni. A Pirelli előírása szerint a versenyen vagy a közepes, vagy a lágy keveréket muszáj bevetni legalább egyszer.
Rosberg a lágy abroncsból igényelt Hamiltonnál kevesebbet, de mindketten 8-8 szett szuperlágyat rendeltek, hasonlóan a Red Bull, a Renault, a Toro Rosso és a Haas pilótáihoz. A csapatokon belül ezúttal is jellemzők az egyforma választások, de a Williamsnél, a Saubernél és a Haasnál akadnak eltérések, bár ezek elsősorban inkább az edzések futásteljesítményét határozzák majd meg.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a bakui pályán hányszor lesz érdemes kiállni kereket cserélni,
de az eddigi tapasztalatok alapján a lágy keverékekkel is hosszú etapokat lehet majd megtenni. Mivel a csapatok sok szettet betáraztak a szuperlágyból is, úgy tűnik, leginkább arra építenek.
Az Európa Nagydíj előtt a hétvégén a Kanadai Nagydíjon lép pályára az F1-es mezőny, a soron következő futamra érvényes gumiválasztásról itt írtunk korábban.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!