Manor Racing MRT's Indonesian driver Rio Haryanto steers his car at the Baku City Circuit, on June 17, 2016 in Baku, during the first practice session for the European Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Rio Haryanto szerint a Manor megszerezheti idei első pontjait Azerbajdzsánban, ha az ellenfelek közül sokan kiesnek, ők viszont hiba nélkül befejezik az Európa Nagydíjat.
A 22 fős mezőnyből mindössze 10-en értek célba a Bakuban rendezett első GP2-es futamon, és ha vasárnap az F1-es Európa Nagydíjon is ugyanez történik, minden pilóta pontot szerez, akit leintenek a kockás zászlóval. Ebben reménykedik Rio Haryanto, a Manor versenyzője is, aki nem tartja kizártnak, hogy a sereghajtó istálló pontokkal távozhat Azerbajdzsánból.
„Igen, szerintem mindenképpen nagyot léptünk előre bizonyos versenyeken, és néhány csapatot magunk mögött is tudtunk tartani” – magyarázta az indonéz pilóta. „Ha sok autót összetörnek, akkor a pontszerzés is lehetséges” – spekulált, de úgy élte, Bakuban erőből is bejuthat a Q2-be. „Remélem, hogy így lesz, mert a tempónk eddig nagyon jó, és nem voltunk messze a 16-17. helytől.”
A Manor előnyt kovácsolhat abból, hogy közvetlen ellenfeleiknél, a Sauber-Ferrarinál és a Renault-nál is erősebb Mercedes motort használhatnak, ami döntőnek bizonyulhat a hosszú egyeneseket tartalmazó bakui pályán.
Haryanto számára különösen fontos lenne a pontszerzés,
mert azzal a Manor nagy lépést tenne a szintén pont nélküli, és anyagi gondokkal küzdő Sauber legyőzése felé, ami jövőre jogdíjak formájában többlet bevételt biztosítana a csapatnak. Úgy tudni, hogy az indonéz pilótának csak a Magyar Nagydíjig biztos a helye a csapatnál, mert nem tudott elegendő pénzt előteremteni a teljes szezonra, de a pontszerzés akár az ő sorsán is fordíthatna.
Csapattársa, Pascal Wehrlein egyetértett vele, úgy vélte, hogy „utcai pályákon a körülmények függvényében szerezhetünk néhány pontot, de a tempónk önmagában nem elég ahhoz, hogy bejussunk a legjobb 10 közé.”
A Mercedes támogatását élvező pilóta azt is kizárta, hogy egy jó rajthely vagy egy kedvező ideiglenes helyezés elegendő legyen a sikerhez. „Könnyű előzni, úgyhogy nem elég, ha valaki előtt zárjuk az időmérőt, aztán megpróbáljuk feltartani őt” – magyarázta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!