Az F1 2017-es szabályai végre újra lázba hozták Newey-t

Forma-1, Daniel Ricciardo, Adrian Newey, Red Bull Racing
GAYDON, ENGLAND - JULY 05: Daniel Ricciardo of Australia and Red Bull Racing talks with Adrian Newey, the Chief Technical Officer of Red Bull Racing at the Aston Martin and Red Bull Racing Project AMRB 001 Unveil on July 5, 2016 at the Aston Martin Headquarters in Gaydon, England on July 5, 2016 in Gaydon, England. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // P-20160705-07136 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Red Bull mérnökzsenije korábban azért lépett vissza az F1-es autók tervezésétől, mert úgy vélte, túlságosan megkötik a kezét a szabályok. Nemsokára teljes erőbedobással a jövő évi autóra koncentrál majd, de előtte még befejezi az Aston Martinnak tervezett sportkocsit.

Kedden bemutatták Adrian Newey, a Red Bull legendás tervezőjének első utcai sportkocsijának prototípusát az Aston Martin főhadiszállásán. A brit gyártó a szezon elején jelentette be, hogy az F1-es istállóval együttműködve egy példátlanul gyors, maximum 150 példányban készülő sportautót készítenek.

Az AM-RB 001 kódjelű projekt jelenleg Newey munkaidejének felét teszi ki, és csupán a maradék 50%-ot fordítja az F1-es csapattal kapcsolatos feladatokra, miután 2014-ben megunta, hogy a sportban túlságosan behatárolják a munkáját a szabályok. Ezért a Red Bull lehetővé tette számára, hogy új kihívást jelentő projekteket keressen.

Daniel Ricciardo és Adrian Newey az Aston Martin AM-RB 001 prototípusának bemutatóján Forrás: 2016 Getty Images/Mark Thompson

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azonban elárulta, Newey-t ismét lelkesíti az F1, ezért ő is részt vesz a 2017-es előkészületekben.

„Izgatott a 2017-es szabályváltozások miatt, úgyhogy megosztja az idejét a két projekt között” – mondta Horner. „Amint az Aston Martin projekt a részletes tervezési fázisba kerül, hátra fog lépni. Ő elsősorban a koncepcióba, az aerodinamikába, és az autó konstrukciójának kialakításába folyt bele, és természetesen a 2017-es (F1-es) autónk tervezésében is alaposan benne van.”

A fenevad receptje: 900 kg-os súly, 1:1-es súly/lóerő arány, V12-es atmoszférikus motor középen elhelyezve, két ülés, utcai és pályára optimalizált változat Forrás: Aston Martin

Horner szerint Newey időbeosztása az aktuális prioritásaitól függ, és elmondta, az F1 egyik legsikeresebb tervezőjének munkabírása lenyűgözően nagy. Ettől függetlenül a csapatfőnök úgy vélte, Newey mellett számos remek szakember dolgozik az F1-es autón, akiknek rátermettsége az idei szezon során is megmutatkozik. Horner azt is leszögezte, hogy továbbra is a versenyzés áll a prioritási listájuk élén.

„Ez a projekt kitűnő arra, hogy bemutassuk a mérnöki képességeinket, és megvalósítsuk Adrian egyik célkitűzését. Emellett kereskedelmi lehetőségek is nyílnak azáltal, hogy együttműködünk egy olyan márkával, mint az Aston Martin” – mondta. „Egy sajátos részlegünk révén szolgáltatást nyújtunk az Aston Martinnak, ez már 18 hónapja így van. Az RB12 az első (F1-es) autónk, amely már közben jött létre, és láthatóan elég sikeres lett.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!