Akár már a 2017-es Osztrák Nagydíjat is a Red Bull Ring meghosszabbított változatán rendezhetik, ha a tulajdonos megkapja a szükséges építési engedélyeket és további befektetéseket hajt végre. A Red Bull a korábbi Österreichring nyugati szakaszának újjáépítésére készül, így akár
már jövőre hosszabb lehet az F1-es szezon egyik legrövidebb köre.
A mezőny az idén megdöntötte az 1997-es szezonra lerövidített pályán eddig életben lévő körrekordot, és már 1 perc 6 másodperc alatt is körbe érnek az autók, így akár az 1 perces lélektani határ közelébe is kerülhetnek, ha jövőre tényleg körönként nagyságrendileg 5 másodpercet gyorsulnak majd az autók, amennyit a tervek alapján várnak tőlük.
Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója elmondta, még csak a tervezési fázisban járnak. A Red Bullnak építési engedélyeket is kellene szerezni, hogy az 1-es és 2-es kanyar körül elhelyezkedő nyugati szakaszt felújíthassák, de ha megkapják, 1,6 kilométerrel hosszabb lehet a pálya. Arra számítanak, hogy
az újraaszfaltozás és a biztonsági infrastruktúra kiépítése hónapok alatt elkészülhet.
A pálya meghosszabbítása utat nyithatna a Sportautó-világbajnokság (WEC) futamainak is, és az F1-es mezőnynek is hasznos lehetne, bár érdemes megjegyezni, hogy a 2010-es Bahreini Nagydíjat is a pálya egy hosszabb változatán rendezték meg, de az újítás a versenyzők és a közönség tetszését sem nyerte el. Daniel Ricciardo, a Red Bull versenyzője viszont úgy véli, Ausztriában beválna az újítás.
„Remek lenne, ha a pálya kicsit hosszabb lehetne” – mondta. „Ha jövőre az autók tényleg olyan gyorsak lesznek, amilyennek ígérik őket, akkor az 1 perces köridő közelébe érünk majd, ami nagyon rövid lenne, így ez kissé megnyújtaná a pályát. Van még hely, és hallottam, hogy szó van erről, és számunkra is nagyon érdekes lehetne” – tette hozzá.
Dietrich Mateschitz, a Red Bull egyik tulajdonosa és ügyvezetője korábban egy másik osztrák pálya, a Salzburgring megvásárlását is tervezte, de elárulta, a 3 millió euróra becsült befektetéstől végül visszalép, mert megelégelte a pálya körüli földbirtokosok kapzsiságát. Egyikük egy vagyont kért egy kisebb területért, amit parkolónak és a beléptetés céljára használtak volna.
Havonta 10 ezer eurót kértek e föld bérlésére. Ezen a ponton elegem lett”
– nyilatkozta Mateschitz. „A Salzburgring megvásárlását terveztük, noha erre minket nem kötelezett minket semmi. Írtam egy levelet a salzburgi kormányzatnak, hogy már nem érdeklődünk a vásárlás lehetősége iránt.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!