Sahara Force India F1 Team's Mexican driver Sergio Perez steers his car at the Baku City Circuit, on June 19, 2016 in Baku, during the European Formula One Grand Prix.
/ AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
A Magyar Nagydíj előtt csak 19 pont választja el egymástól a két csapatot. Ez a Force India szerint nem behozhatatlan, de meg kell érteniük, Silverstone-ban miért bántak sokkal jobban a gumikkal, mint a Red Bull Ringen.
A Force India az elmúlt három futamon 20 pontot hozott a Williamsen, és már ennél is kevesebbel, 19-vel van lemaradva tőle a konstruktőri összetettben, miközben még több, mint a szezon fele, tizenegy forduló hátra van. Ezért a csapat főnöke, Vijay Mallya azt tűzte ki célul, hogy elcsenjék a 4. helyet a grove-i istállótól. A Force India 14 ponttal gazdagodott Silverstone-ban – többel, mint korábban bármikor a hazai versenyén.
Tavaly elég problémás hétvégénk volt Budapesten, szívesen el is felejtenénk"
– mondta az istálló hungaroringi előzetesében Mallya arra célozva, hogy az egyik autójuk sem jutott be a Q3-ba, aztán a versenyről mindkettő kiesett műszaki problémák miatt. „Az idén ennél csak jobb lehet. A Hungaroring kanyargós vonalvezetése pont az ellenkezője a silverstone-inak, ezért kíváncsian várjuk, hogyan fogunk szerepelni rajta. Keményen igyekeztünk, hogy javítsunk az autónkon a lassú és közepes tempójú kanyarokban, ezért most remélhetőleg jó formában leszünk."
Miután a Red Bull Ringen hamar kinyírta a gumijait, a Force India Silverstone-ban részben visszatért a régi felfüggesztéséhez, hátha az új fejlesztései okozták a problémát. A csapat ügyvezető igazgatója, Otmar Szafnauer szerint ki kell deríteniük, hogy a Brit Nagydíjon ennek köszönhetően mentek-e jobban, ami nem egyszerű feladat, mert teljesen mások voltak a hőmérsékleti viszonyok is.
„Ez gondolkodásra késztetett minket" – nyilatkozta a Motorsport.com-nak. „Ironikus, hogy a kudarcok mennyivel jobban gondolkodóba ejtenek, mint a sikerek. Mindkét alkalommal nagyon mélyen és részletekbe menően kellett elemeznünk a történteket."
„Még Silverstone után is, ahol egy 6. és egy 7. helyet szereztünk, bele kellett ásnunk magunkat az adatokba, hogy kiderítsük, milyen tényezők befolyásolták a gumik viselkedését, és megbizonyosodjunk róla, hogy nemcsak mázlink volt."
Nico Hülkenberg biztatónak tartja, hogy a Force India Silverstone-ban jól ment, sőt erőből legyőztek több gyors autót is, bár szerinte még előrébb végezhettek volna, ha a VSC-vel jobban jön ki nekik a lépés.
Szafnauer ugyanakkor elismerte, hogy a Williamst nem lesz könnyű kiszorítaniuk a konstruktőri 4. helyről.
„Nekik is gyors az autójuk, amikor elkapják a fonalat, és ezt gyakran megteszik, ráadásul két jó versenyzőjük van, akik mögött erős szakmai stáb áll" – mutatott rá. „De célokat akkor is ki kell tűzni, aztán meg kell próbálni elérni őket."
A Force India már tavaly is történetének legjobb eredményét érte el, amikor 5. lett a csapatok között.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!