Vágólapra másolva!
Baku után Spielbergben is kiborultak versenyzők a csütörtöki pályabejárás során. Ezúttal az új, kanyarlevágást megakadályozó rázóköveket kifogásolják.

Változatlan maradt az Osztrák Nagydíjnak otthont adó Red Bull Ring nyomvonala az idei versenyre is, azonban az aszfaltcsíkot újraaszfaltozták, és új rázóköveket is elhelyeztek a pályán az előnyszerzés megakadályozása érdekében. Különösen az 1-es és 2-es kanyarokban feltűnő a változás, ahol a versenyzők körében rettegett „hurkákat” is leraktak.

„Bejártam a pályát, és szerintem kissé agyamentnek tűnik” – mondta a Marcus Ericsson, Sauber versenyzője, aki két hete, Bakuban is panaszkodott. „Miért nem tudták lerakni a kerékvetőket, aztán füvet? Nem értem, mi szükség van rázókőre, aztán egy extra kerékvetőre, és még egy extra kerékvetőre. Szerintem megint beszélnünk kell a pálya levágásával kapcsolatban” – tette hozzá.

Ericsson szerint a Red Bull Ringen minden századmásodpercért meg kell küzdeni, mert a pálya az egyik legrövidebb a szezon során, ezért feszegetni kell az aszfaltcsík határait, amíg nem törlik az adott köridőt. „Nem örülök, hogy ilyenekről kell beszélnünk. Szerintem a versenyzőknek, a csapatoknak, a rajongóknak, és senki sem tesz jót, hogy ilyenekkel foglalkozunk. Megoldást kell találnunk erre” – utalt az Ausztriában gyakori pályaelhagyásokra, amelyeket a hurkákkal próbálnak megakadályozni.

Pascal Wehrlein is „nagyon furcsának” nevezte a kerékvetőket, és attól tart, ha valaki elvéti a kanyarokat, akár veszélyes balesetet is szenvedhet, mert a magas rázókövek megdobhatják az autókat. Wehrlein szintén az 1-es, valamint az utolsó két kanyart kifogásolta a sárga hurkák miatt, és úgy vélte, a versenyzőknek előre el kell dönteniük, hogy megpróbálják-e bevenni a kanyart, és ha ez nem sikerülhet, inkább ki kell engedni az autót a bukótérbe.

„Nem vagyok biztos abban, hogy ez be fog válni. Az ember nyilván nem akar ráhajtani ezekre, de ha hibázunk, biztosan kárt fognak tenni az autóban. Az utolsó és az utolsó előtti kanyarban 180-200 körül haladunk, úgyhogy (ha rámegyünk), egyenesen a grazi reptérig fogunk elszállni innen.”

Az első szabadedzésen a 9-es kanyarnál felszerelt hurkák le is szakították Max Verstappen első szárnyának jobb oldali véglapját, majd az 5-ös kanyar előtt a felfüggesztését is eltörték, így az autója irányíthatatlanul a kavicságyba csúszott.

Jenson Button közben a Pirelli által előírt, szerinte „hihetetlenül magas” guminyomás miatt szólalt fel. A gyártó elöl 22, hátul 19,5 PSI értékű minimális nyomást tett kötelezővé az Osztrák Nagydíjra, holott tavaly semmilyen probléma nem merült fel az abroncsokkal. Ez Button szerint különösen azért fog gondot okozni, mert a Red Bull Ringen szinte csak jobbos kanyarok vannak, így a bal oldali gumik nagy terhelésnek vannak kitéve, és szemcsésedés merülhet fel.

„Tavaly azt mondták, hogy az idén alacsonyabbak lesznek a nyomások, de nem így lett, úgyhogy nagyon nehéz dolgunk van” – nyilatkozta a McLaren pilótája. „Szerintem nem a működési tartományukban üzemelnek. Egy körig talán igen, de utána… A Pirelli valószínűleg nagyon alacsony értékeket lát Safety Car és a verseny bizonyos fázisai alatt, mert a csapatok tesznek ezt-azt. Talán ezért állítják be magasabbra a minimális nyomást.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!