Mindössze 1 pontra csökkent a különbség Nico Rosberg és Lewis Hamilton között a Brit Nagydíj után, mivel Hamilton magabiztos győzelmet aratott, Rosberget viszont csak a 3. helyen rangsorolták, miután sebességváltójával gond akadt, és időbüntetést kapott, mert mérnöke nem megengedett rádióüzenetekkel segítette a probléma elhárítását.
Rosberg egyelőre nem tudhatja, hogy menthető-e a sebességváltója, amit az Osztrák Nagydíjon szereltek be az autójába, ezért csak az Olasz Nagydíj után lehetne büntetlenül kicserélni. Bár hiba merült fel Silverstone-ban, a Mercedesnél egyelőre nem biztosak abban, hogy mechanikai károsodás is történt a szerkezetben, és ez valószínűleg csupán a Hungaroringen derül majd ki.
Az FIA minden sebességváltót plombával lát el, így a csapatok nem tudnak lényeges alkatrészeket kicserélni vagy felújítani, és csak a szövetség megfigyelőjének jelenlétében szedhetik szét a váltót, amelyben szükség esetén fogaskerekeket és kisebb gyűrűket kicserélhetnek azonos specifikációjú alkatrészekre. Amennyiben ez elegendő, Rosberg elkerüli az öthelyes rajtbüntetést.
Nem könnyű a helyzet Hamilton oldalán sem, hiszen a brit versenyző autójában a vártnál sűrűbben kellett erőforrás-összetevőket cserélni, így már a szezon féltávjánál eljutott a büntetlenül használható ötödik turbójáig, és bár az előző versenyeken szinte mindig óvni próbálta a motorját, szinte kizárt, hogy minimum egy, de akár két új erőforrás beépítése nélkül teljesíteni tudja az idei szezont.
Ez egyenként is komoly büntetést érne, de a McLaren trükkjével csökkenteni lehet a veszteséget. A wokingi csapat a katasztrofális tavalyi Honda erőforrást szinte rutinszerűen cserélte, és rájöttek, hogy egy hétvégén két új példányt is be tudnak építeni egy adott versenyző autójába. Így természetesen a mezőny végéről lehet csak elrajtolni, a további futamokon viszont két szinte új erőforrás áll majd rendelkezésre, további büntetések nélkül.
Az Auto Motor und Sport szerint erre készül a Mercedes is Hamilton esetében, és a Belga Nagydíjon dönthetnek úgy, hogy 1-2 új erőforrást beszerelnek a világbajnoki címvédő autójába, akinek Spában így is lehet esélye, hogy visszaküzdje magát a pontszerző helyek sűrűjébe. Amennyiben Rosbergnél is váltót kell cserélni a Hungaroringen, kettejük küzdelme még viszonylag kiegyenlített is maradna, mert bár Rosberg kevesebb helyet vesztene a rajtrácson, a Magyar Nagydíjon nagyon nehéz előzni.
Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója elárulta, nem hoztak még döntést Hamilton motorjaival kapcsolatban. „Próbáltuk négy motorral teljesíteni a szezont, de világos, hogy ötre lesz szükség. Úgy tűnik, büntetésre is számíthatunk nála, de még nem tudjuk pontosan. Meglátjuk, hogy a következő két versenyen mi történik, aztán a nyári leállás alatt vagy az után döntünk.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!