Nagyot ugrott előre a Williams a jelenlegi motorszabályok 2014-es bevezetésekor, pole pozíciót és számos dobogós helyet is szereztek, tavaly azonban már visszacsúsztak a 3. helyre, az idén pedig még csupán egyszer értek oda a pódiumra. A szezon előtt a 3. hely megtartása volt a minimális céljuk, de már inkább a 4. pozíciót kell védeniük a Force Indiától. Ez nem lesz könnyű, mert Valtteri Bottas elárulta, hogy az eddigi fejlesztéseik nem váltották be a reményeiket.
„Három különböző első szárnyat próbáltunk ki, egyet a szezon elejéről, és a legújabbakat is, de csak apró különbségeket találtunk közöttük” – idézte Bottast az Autosport a silverstone-i tesztről. „Igazából nem látjuk a várt nagy eltéréseket, ezért küszködünk azzal, hogy a fejlesztéseket átváltsuk leszorítóerőre és köridőre. Van néhány eredmény, ami a jövőben kedvezhet nekünk, de nem rögtön, csak később.”
A Williams a legutóbbi teszten is kipróbálta a Barcelonában már bevetett retrós, „kétlépcsős” hátsó szárnyat, amely a méretéből adódóan szabálytalan, de a teszten alkalmas arra, hogy részben már 2017-re készülve nagyobb leszorítóerőt szimuláljanak, és finomhangolják a balanszot. Bottas ezt jelölte meg az autó gyenge pontjának, és elárulta, hogy hamarosan olyan fejlesztések is érkeznek, „amelyeket már régóta terveztünk.”
Bottas és csapata egyelőre tartja a 4. helyet a konstruktőri mezőnyben, de a Force India 19 pont hátránnyal követi őket. Ez messze nem behozhatatlan különbség, főleg annak ismeretében, hogy a silverstone-i istálló autója utcai pályákon és esőben jobban működik a Williamsénél, Sergio Pérez két dobogós helyet is szerzett Monacóban és Bakuban.
„Tisztelem a Force Indiát, jó csapat, de biztos vagyok abban, hogy megtartjuk a 4. helyet” – nyilatkozta Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója. „Növelnünk kell az autónk teljesítményét, és jól is kell használnunk. Újítások is érkeznek még. A Force India az aerodinamika terén nagy lépéseket tett előre Barcelonában, és ezzel talán nem tudtuk tartani az iramot, de nekünk is újításokat kell bevetnünk. Magyarországon új padlólemez érkezik, ami elég jó hír.”
Symonds is egyetértett Bottasszal azzal kapcsolatban, hogy az eddig bevetett új alkatrészeik nem hozták az elvárt eredményeket, és az aerodinamikai fejlesztéseket, valamint a gumik hatékonyabb működtetését jelölte meg fejlesztendő területként.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!