A Ferrari a Brit Nagydíj előtt bejelentette, hogy 2017-re is megtartják Kimi Räikkönent, és a közvélemény ugyanerre számít a Mercedes és Nico Rosberg kapcsán, ezért a nyári szünet közeledtével egyre nagyobb mozgás várható a pilótapiacon. Bár még az idei szezon fele hátra van, a csapatok és a pilóták is arra törekednek, hogy biztosan tudják, hogyan folytatják a pályafutásukat.
Räikkönen maradásával szinte biztos, hogy a Force India változatlan felállással, Sergio Pérezzel és Nico Hülkenberggel áll rajthoz 2017-ben is, ugyanez mondható el a Red Bullról is, ahol Daniel Ricciardo és Max Verstappen még hosszú évekig a csapat tagja marad. Nem variál a Mercedes és a Ferrari sem, Lewis Hamiltonnak és Sebastian Vettelnek jövőre is érvényes a szerződése.
Az Autosport nyomtatott kiadása úgy tudja, a Toro Rosso sem nyúl bele a versenyzői felállásba, így az újra szerződtetett Carlos Sainz mellett a Red Bullnál kegyvesztett Danyiil Kvjat is további lehetőséget kap a bizonyításra. Nem ilyen egyértelmű a helyzet a Williamsnél: a szaklap szerint Valtteri Bottast csak fizetésemelés árán tarthatják meg, a másik ülés sorsa pedig egyelőre nem dőlt el.
A cikk azt állítja, hogy Felipe Massa szinte biztosan távozik a csapattól, és a Williams már tárgyalásokat kezdett Jenson Buttonnal, akinek Stoffel Vandoorne fenyegeti a helyét a McLarennél. Massa állítólag a Renault-nál találhat menedéket – erre ő is utalt korábban -, mivel a francia kézben lévő istálló mindkét jelenlegi versenyzőjét, Kevin Magnussent és Jolyon Palmert is menesztheti.
„A legfőbb célom, hogy jövőre az F1-ben versenyezzek” – mondta Vandoorne a silverstone-i teszten. „Szerződés köt a McLarenhez a jövő évre. Sok időt töltöttem a csapattal és a mérnökökkel, és úgy érzem, tökéletesen felkészültem. Most nem nagyon tehetek mást. Imádnám, ha ennél a csapatnál versenyezhetnék, de ha ez valamiért nem lehetséges, akkor vannak más lehetőségeim is.”
Ha Button a Renault-hoz zavarja Massát, a csapattársa a Mercedestől kölcsönkapott Esteban Ocón lehet. Az F3-as Európa-bajnokság 2014-es győztese Max Verstappent is legyőzte, tavaly megnyerte a GP3-at, az idén pedig a DTM-ben bukdácsol, de az F1-es teszteken a Renault és a Mercedes színeiben is jó benyomást tett. Szerződése a Mercedeshez köti, de ők egyelőre eltekintenek a szolgálataitól.
„A főnökeim majd eldöntik, hogy mit szeretnének a Renault-nál, de a célom, hogy jövőre a Forma-1-ben legyek, és olyan keményen dolgozok, ahogy csak tudok, hogy felkészüljek” – nyilatkozta Ocón az ESPN-nek. „Jelenleg még korai bármiről is beszélni. Várnak még rám első szabadedzések, ezekre kell összpontosítanom” – tette hozzá.
Ez rossz hír lehet Pascal Wehrleinnek, aki szintén a Mercedes támogatását élvezi, de valószínűleg kénytelen még egy szezont lehúzni a sereghajtó Manornál. Csapattársának kiléte egyelőre nem ismert, mert Rio Haryantónak az idei szezon befejezésére sincs pénze, és azt sem tudni egyelőre, hogy mi lesz Esteban Gutiérrez sorsa a Haas csapatnál.
„Az a probléma, hogy a Manornál nehéz feltűnést kelteni” – kesergett Wehrlein a DPA-nak. „Ha az osztrák hétvégét nem nézzük, nem sok fénypont volt. Viszont, ha ott rosszul szerepeltem volna, esélyem sem lenne, hogy az idén felhívjam magamra a figyelmet. Számomra az kulcsfontosságú hétvége volt” – emlékezett vissza a pontszerző helyen befejezett versenyére.
Az amerikai istálló szinte biztosan megtartja Romain Grosjeant, Gutiérrez viszont egyelőre nem meggyőző, bár jelentős mexikói tőke áll mögötte. Nagy kérdőjel a Sauber is: bokszutcai pletykák szerint a svéd Tetra Pak mentheti meg a pénzszűkében lévő istállót, ez garantálná Marcus Ericsson helyét, Felipe Nasr viszont más lehetőségeket is keresne a mezőnyben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!