Vágólapra másolva!
Az összes edzésen és a versenyen is ebben a pozícióban végzett a Magyar Nagydíjon. Button kiakadt a "nevetséges" rádiószabályokra a büntetése után.

A McLaren tempója elég jó volt ahhoz a Hungaroringen, hogy mindkét autójukkal pontszerző helyen érjenek célba, de Jenson Button a 63. körben feladta a versenyt műszaki hiba miatt. Fernando Alonso előtt viszont csak a három élcsapat - a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull - autói végeztek, a spanyol ugyanúgy a 7. helyen ért célba, mint a három szabadedzésen és az időmérőn.

"Úgy látszik, ezen a hétvégén ezt a helyezést osztották ki nekem, de azért sajnálom, hogy a versenyen nem tudtunk előrébb végezni" - nyilatkozta a spanyol. "Szerintem ma tényleg mi voltunk a leggyorsabbak az élcsapatok mögött. A Mercedes, a Ferrari és a Red Bull mindenki számára elérhetetlen, ők más szintet képviselnek. Mi egy másik 'minibajnokságban' versenyzünk, ott már elég ütőképesek vagyunk."

Alonso kicsit bánta, hogy a "szokásos Hungaroring-show" helyett ezúttal unatkoznia kellett a számára eseménytelen versenyen,

de "ez persze jobb volt, mintha megint mindenféle problémával küszködtem volna."

"Elégedett vagyok a hétvége alakulásával, remélhetőleg továbbra is folyamatosan javulni tudunk" - mondta. "Silverstone-ban is több-kevésbé versenyképesek vagyunk, pedig az egy teljesen más jellegű pálya. Kíváncsian várom a következő versenyt Hockenheimben."

Alonso a Ferrarik ellen nem tudott harcba szállni Forrás: DPPI media/Alexandre Guillaumot

Button dühös a rádiószabályok miatt

Jenson Button a 8. helyről indulhatott, de a 7. körben hirtelen lelassult, és az összes versenyző elment mellette. Button arra panaszkodott, hogy beesett a fékpedálja, mire a McLaren azt tanácsolta neki, hogy változtasson a beállításokon, majd egy körrel később a bokszba is behívták. Utána újra jó tempóban tudott körözni, de a versenyigazgatóság néhány körrel később kihívta egy áthajtásos büntetésre, mert a McLaren rádiós segítsége szabálytalan volt."

- jelentette ki. "Azt teljesen megértem, hogy a versenyzőkkel ne lehessen információkat közölni az autó vezetésével kapcsolatban. Szerintem sem jó, ha minden kanyarban megmondják nekünk, hol volt lassabb vagy gyorsabb a csapattársunk. Az üzemanyagspórolást is ránk kellene bízniuk, és még rengeteg ilyet tudnék felsorolni."

"A beesett fékpedál viszont egyértelműen biztonsági tényező.

- panaszkodott. "Egy ennyire bonyolult hajtáslánc esetében nem várhatják el tőlünk, hogy mindent mi találjunk ki, főleg ha biztonsági kérdésekről van szó. Ez nevetséges."

Button a probléma miatt az utolsó helyen körözött a verseny nagy részében, ráadásul az autója is alulkormányzott volt. "Úgy éreztem, nem is akarok Forma-1-es versenyző lenni" - kesergett. "Egyáltalán nem élveztem a mai versenyt."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!