Újra a Mercedes versenyzőinek viszályától hangos a sajtó, miután Lewis Hamilton és Nico Rosberg vasárnap megint összeütközött. Ezúttal is Rosberg húzta a rövidebbet, hiába védekezett, az ő autója tört össze, így végül Hamilton győzött, a pontverseny éllovasa pedig csak a 4. lett, sőt még büntetést is ő kapott a történtekért. Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója annyira felháborodott versenyzői ütközése miatt, hogy a csapatutasítások bevezetését is kilátásba helyezte.
„Én versenyezni akarok” – szögezte le Lewis Hamilton. „Úgy nőttem fel, hogy mindig is versengeni akartam, bejutni az F1-be, megküzdeni a legjobbakkal, és kimagaslani úgy, hogy a pályán jobban vezetek a többieknél” – jelentette ki.
Hamilton elmondta, hogy nemrég látott egy visszajátszást, ami a 2002-es, botrányba fulladt Osztrák Nagydíj befutóját mutatta, ekkor utasították Rubens Barrichellót arra, hogy adja át a győzelmet Michael Schumachernek, és erre csak az utolsó métereken volt hajlandó. A közönség kifütyülte őket.
„Rajongóként ez elkeserített engem” – mondta a háromszoros világbajnok. „Az ember soha sem akarja, hogy csapatutasítások történjenek. Nagyszerű, hogy Toto és Niki (Lauda) engedett minket versenyezni, mert erről szól a versenyzés. Az ég nem lesz mindig kék és tökéletes, de az autóversenyzés már csak ilyen.
„Minden mérnök és szerelő, aki megjárta a Formula Fordot, a Formula Renault-t meg a többi kategóriát, látta már a napos és az árnyoldalt is, tudják, hogy ilyen dolgok előfordulnak."
Hamilton szerint a közvélemény nem várja a versenyzőktől, hogy 300 km/óra fölötti sebesség mellett küzdjenek, és soha se akadjanak össze. „Remélem, hogy ez nem is változik, és továbbra is versenyezhetünk. Ez az őszinte véleményem a sport szeretetéből következően” – jelentette ki.
A brit pilóta azt is leszögezte, hogy a pályán nem keresi a bajt, és az ominózus baleset előtt próbált annyi helyet hagyni csapattársának, amennyit csak lehetett. Megérti csapatfőnökét, aki kettős győzelmet szeretne elérni. „Ez az én célom is, de én azt akarom, hogy én legyek elöl” – mondta.
„Rengeteg verseny van még előttünk, és folytatni fogjuk a küzdelmet. A világbajnoki címre hajtok, úgyhogy a csata megy tovább. Remélhetőleg az ilyen élmények elmaradnak vagy sokkal kevesebb lesz belőlük. Ezek talán csak kisiklások, és továbbra is folytatódik a versengés” – reménykedett.
Rosberg a futam után kijelentette, hogy ő elfogadná, ha Wolff és Paddy Lowe, a csapat technikai vezetője úgy döntene, hogy csapatutasításokra van szükség. „Toto és Paddy hihetetlenül hozzáértő emberek, a döntés az ő kezükben van” – nyilatkozta Rosberg, akinek egyelőre nincs szerződése a jövő évre. „Ha úgy érzik, hogy ebbe az irányba kell elindulni, akkor elfogadom. Ennyi, ez nem az én hatásköröm.”
Elmondta, bár az eredményen nem változtat, szerinte „szívás”, hogy a sportfelügyelők őt tették felelőssé a balesetért, de eltérő véleménye ellenére is tiszteletben tartja a döntést. „Ez persze mit sem ér. Megrovást kaptam azért is, mert törött első szárnnyal vezettem, és ezt veszélyesnek tartották. Olyan óvatosan próbáltam menni, amennyire csak lehetett” – jelentette ki.
Hozzátette, már úgy érezte, hogy zsebben van a győzelem, és „ezért elég nehéz megemészteni. Letört vagyok a csapat miatt is, mert minden alkalommal rossz érzés, amikor így összeütközünk. Ez borzasztó, tényleg a legrosszabb dolog, ami történhet. Nem sok pontot vesztettem, de ez a csapatnak tényleg nem tesz jót” – ismerte el.
Az ellenfelek sem hagyták szó nélkül a történteket: Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint nem ez volt az utolsó eset, hogy a Mercedes versenyzői összeütköztek, a Ferrari részéről Maurizio Arrivabene pedig azt mondta, ő elégedett Sebastian Vettellel és Kimi Räikkönennel, nem tudja elképzelni, hogy ők hasonló konfliktusba keveredjenek.
Wolff a verseny után elmondta, hogy „mindannyiunknak le kell nyugodnunk egy kicsit, és még Silverstone előtt megoldást kell találnunk, de a történteknek semmilyen hatása nem lesz a Nicóval kapcsolatos hosszútávú terveinkre.” A finn MTV-nek hozzátette: „Ez egyáltalán nem fogja befolyásolni a tárgyalásokat. Nico és a csapat is hosszútávú megoldást keres. Minden kapcsolatban vannak nehéz pillanatok, és ez is egy ezek közül.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!