A tragikus baleset következtében elhunyt Jules Bianchi sikere óta először szerzett pontot a korábban Virgin és Marussia néven ismert Manor csapat Pascal Wehrlein révén, aki az időmérőn megszerzett 12. rajtkockáját szerencsés esetek sorozatának, és bátor versenyzésnek köszönhetően 10. helyre váltotta a leintés pillanatára. A Manor ezzel megelőzte a Saubert a pontversenyben.
Már az indulás előtt elkezdett Wehrlein kezére játszani a sors, mert Felipe Massa nem foglalhatta el a 10. rajtkockát, ami így üresen maradt a 12. helyről induló német előtt. Ez aztán zűrzavart okozott, mert Wehrlein újonc hibát vétve figyelmetlen volt, és be is állt az előtte üresen álló kockába. Jobb ötlet híján fogta magát, és tolatni kezdett a rajtrácson.
„Már azelőtt majdnem elszúrtam, hogy a verseny elkezdődött volna, mert rossz helyre álltam be” – mondta Wehrlein a Sky Sportsnak. „Észrevettem, hogy valami nem stimmel, mert Sebastian (Vettel) mögött voltam, és beugrott, hogy én nem itt zártam az időmérőt” – utalt a 10. rajtkockára.
A Sky Sports megkérdezte Martin Donnelly-t az FIA egyik sportfelügyelőjét, aki elmondta, sokáig tanulmányozták a sportszabályzatot, és nem találtak olyan passzust, ami megtiltaná, hogy a versenyzők tolassanak a rajtrácson, ezért nem indítottak vizsgálatot Wehrlein ellen.
A Manor versenyzője elárulta, még a DTM-ből emlékezett arra, hogy az első piros lámpa felvillanása után nem lehet már mozdulni, előtte viszont igen, és azt is tudta, hogy csak a bokszban nem szabad tolatni, de ezt a pályán nem tiltják a szabályok. Anthony Davidson, a Sky Sports szakértője kezet rázott a leleményes versenyzővel, és gratulált a felkészültségéhez.
„Azt mondtam magamban, ’ó Istenem, hol van a rajtvonal’, aztán kialudtak a lámpák, és az autóm üresbe váltott, aztán 1-es fokozatba, de próbáltam kezelni a helyzetet” – emlékezett vissza. „Az első néhány kör remekül alakult, aztán küszködni kezdtem a gumikopás miatt. Hihetetlen érzés pontszerző helyen befejezni a futamot.”
Wehrlein arra nem tért ki, hogy majdnem összeakadt Kevin Magnussennel, aki szabálytalanul szlalomozva védte pozícióját, és később időbüntetést is kapott ezért, majd a korai két kerékcseréje miatt átmenetileg körhátrányba is került, de Vettel kiesése után a Safety Car fázis alatt visszavehette azt, így ismét versenybe került.
Azonban még ez sem lett volna elég a pontszerzéshez: Wehrlein az ellenfelek második kerékcseréje után már bejutott a legjobb 10 közé, de közvetlen riválisai jobb tempót diktáltak, és kiszorították onnan. Az utolsó körben viszont Sergio Pérez Force Indiáján a fékek megadták magukat, és Pérez a 8. helyről a kavicságyban kötött ki, így megnyílt az út Wehrlein számára a pontszerzés felé.
„Az elmúlt kilenc verseny alatt ez volt az egyetlen hétvége, ahol képesek lehettünk erre. A hőmérséklet és az új aszfalt segített minket, hogy energizáljuk a gumikat.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!