SPIELBERG,AUSTRIA,02.JUL.16 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring, qualifying, press conference. Image shows Nico Rosberg (GER/ Mercedes GP) and Lewis Hamilton (GBR/ Mercedes GP). Photo: GEPA pictures/ Daniel Goetzhaber - For editorial use only. Image is free of charge.
Vágólapra másolva!
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint lassan tarthatatlan lesz a helyzet a Mercedesnél, mert a versenyzők csak a saját érdekeiket nézik. Azt viszont nem érti, miért kellene csapatsorrend.
Az Osztrák Nagydíj utolsó körében, csupán néhány kilométerrel a leintés előtt megint összeakadt egymással a Mercedes két versenyzője, Nico Rosberg és Lewis Hamilton. A győzelemért csatáztak, Rosberg fékhibás autójával is védekezett, leszorította Hamiltont, de mégis a pontverseny éllovasa húzta a rövidebbet, és sérült autóval csak a 4. lett. Ráadásul a futam után még büntetést is kapott.
Hamilton mögött Max Verstappen ért célba a Red Bull színeiben, és Christian Horner csapatfőnök felvetette, hogy ellenfelük tulajdonképpen sárga zászló hatálya alatt előzte meg a lassan araszoló Rosberget, de a sportfelügyelők ezt nem vizsgálták meg. Horner arra is rámutatott, hogy az idén már háromszor összeakadó Hamilton-Rosberg páros egyre kevésbé fenntartható a Mercedes háza táján.
„Hosszabb távon vajon meddig tud ez a páros csapatként együttműködni?” – tette fel a kérdést. „Amíg olyan helyzetben vannak, mint most, és ennyire versenyképesek, az ilyen helyzetek nem korlátozódnak csak erre a futamra. Ez is a sport egyik vonzó alkotóeleme. Amikor az embernek lehengerlő autója van, nagyszerű, ha a srácok fej-fej mellett csatázhatnak.”
Horner jól ismeri ezt a helyzetet, hiszen az ő kezéből is kicsúszott korábban az irányítás, amikor a feltörekvő Sebastian Vettelt, és a tapasztaltabb, de makacs Mark Webbert próbálta kordában tartani. Vettel zsinórban négy világbajnoki címet nyert, de sokan úgy vélték, hogy csapaton belül lejtett neki a pálya, Vettel viszont úgy érezte, hogy a csapat és Webber nem állt ki mellette, amikor másokkal küzdött a világbajnoki címért. A Red Bull versenyzői is ütköztek, végül Webber vette a sátorfáját.
„Ez igen nehéz helyzet, mert bármennyire is mondják a versenyzők, hogy ők csapatjátékosok, valójában csak alvállalkozók, és saját magukért küzdenek. Az autóversenyzés legnagyobb díjára hajtanak, ezért elkerülhetetlen, hogy azt tegyék, ami végül nekik jól jön. Nem láttam még a baleset visszajátszását, de biztos vagyok abban, hogy nem ez volt az utolsó az idei év során.”
Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója világosan kijelentette, hogy bármennyire is elutasítják a csapatutasításokat, meg kell vizsgálniuk, hogy bevezessék-e ezt a megoldást, mert a szép szó már nem elég a versenyzőik fegyelmezésére. Horner viszont nem hiszi, hogy erre szükség lenne.
„Elég nagy az előnyük a mezőny többi tagjához képest, miért lenne szükségük ennek megfontolására?” – kérdezte Horner, aki hasonlóan nagy előny mellett 2013-ban szintén megpróbált élni a csapatutasítás eszközével. Most viszont úgy véli, a küzdelem „érdekessé teszi a Forma-1-et, és jót tesz, ha a csapattársak nem a legjobb haverok.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!