Egy heves zivatar miatt néhány perc alatt elázott a silverstone-i pálya, ezért a Brit Nagydíj a Safety Car mögött kezdődött. Mire a mezőny elindult az 52 körös távon, már a nap is kisütött, és a biztonsági autós fázis végére a pálya annyira felszáradt, hogy a mezőny rögtön átváltott intermediate gumikra. Sebastian Vettel a Pirellit tette felelőssé a kialakult helyzet miatt.
„Jó döntés volt, hogy eleinte a Safety Car mögött mentünk, mert elég sok víz állt a pálya első felén” – nyilatkozta Vettel. „Ha valamit lehet bírálni, akkor az az, hogy senki sem bízik meg az extrém esőgumikban. Az ember inkább vállal nagy kockázatot akkor is, ha eleinte aquaplaning van, mert egyszerűen az a gyorsabb gumi. Már egy párszor elmondtuk, hogy az extrém esőgumi csak arra jó, hogy a Safety Car mögött autózzunk” – jelentette ki a négyszeres világbajnok.
A mezőny nagyobb része egyetértett abban, hogy az állóvíz miatt szükség volt a biztonsági autóra. Így vélekedett Jenson Button is, aki azonban azt mondta, szerinte túl sokáig maradt a pályán a Mercedes sportautó. „A Safety Carnak két körrel korábban ki kellett volna mennie” – szögezte le. „Az a baj, hogy ilyenkor mindenki egyszerre kiáll a bokszba, és az ember nem tud mit kitalálni” – utalt az egyhangú taktikákra.
A futamon a 2. helyen célba érő Nico Rosberg szerint fontos volt, hogy a mezőny a Safety Car mögött tapasztalatokat szerezzen a pálya állapotával kapcsolatban, és bár ellenfele, Max Verstappen is így gondolta, a holland tinédzser szerint is hamarabb el kellett volna engedni a mezőnyt a Hangar egyenesben lévő víz ellenére is. „Egy-két kör után én már kész voltam a versenyzésre” – mondta. A Toro Rossóval a mezőny sűrűjében kezdő Carlos Sainz is ezen az állásponton volt.
„Nagyon óvatosak voltak” – mondta a versenyigazgatókról. „A rajtnak a Safety Car mögött kellett történnie, mert a mezőny közepén abszolút semmit sem lehetett látni. Két kör kellett, hogy megnézzük, milyen a pálya, hol vannak a pocsolyák, aztán mehettünk volna.”
A futamot az élen kezdő, és ott is befejező Lewis Hamilton a rádión már a Safety Car mögött is többször panaszkodott arra, hogy a Mercedes túl lassan megy, nem tudja felmelegíteni a gumikat és a fékjeit, majd a verseny után is kitartott amellett, hogy a szokásos procedúrát követve is el lehetett volna indítani a futamot. Úgy vélte, a 2008-as első győzelme évében nagyobb esőben rajtoltak el.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!