14 ALONSO Fernando (spa) Mclaren Honda MP4 31 action, 07 RAIKKONEN Kimi (fin) Ferrari SF16-H team scuderia Ferrari action during the 2016 Formula One World Championship, Grand Prix of Hungary from July 22 to 24, Hungaroring, Budapest - Photo Alexandre Guillaumot / DPPI
Vágólapra másolva!
A McLaren versenyzője elárulta, nem a küzdelem öröméért vesz részt az F1-ben. Bónuszként kiderült, mekkora a Honda erőforrás teljesítménye.
A McLaren honlapjának beszélt versenyzői ars poeticájáról a kétszeres világbajnok Fernando Alonso. A spanyol generációjának egyik, ha nem a legjobb pilótája, kivételes tehetsége mellé viszont sokak szerint nehezen kezelhető személyiség társul, ami az elmúlt évtized során több csapaton belüli viszályban és rosszul időzített átigazolásban is megmutatkozott.
„Szívtelennek kell lenned” – mondta Alonso a hozzáállásáról. „A többi versenyző nem az ellenséged, de a győzelemhez magadra kell koncentrálnod. Ha meg tudsz sebezni valakit azáltal, hogy előnybe kerülsz vele szemben, akkor az még jobb” – állította Alonso, aki az elmúlt időszakban a korábbiaknál joviálisabb hangvételű nyilatkozatokat tett.
Elárulta, már gyerekkorában is versenyzett nagymamájával, hogy melyikük ér gyorsabban az iskolához, de az F1-nek hiába lényeges eleme a küzdelem, ő maga nem ezért indul a futamokon.
„Ezt az életem más területein is megkaphatom, például biciklizés és teniszezés közben, vagy amikor édesanyámmal versenyzek a bevásárlóközpontig.
Azért versenyzek az F1-ben, mert az autók olyan érzéseket adnak nekem, amelyeket máshol nem kaphatok meg. Ez egyedivé teszi.”
Alonso az idén rendszeresen arra panaszkodik, hogy a mostani F1-es autókat nem elég nagy kihívás vezetni, és reméli, hogy ez jövőre változni fog, de még mindig úgy véli, hogy „semmi sem ér az F1 közelébe.” Elmondása szerint minden olyan gyorsan történik egy F1-es autóban, hogy már néhány hét kihagyás után is újra fel kell venni a fonalat.
„Eljárok gokartozni, hogy élvezzem a küzdelmet, az F1-ben azért versenyzek, hogy átéljem ezt az érzést. A gokartos és F1-es vezetési stílusok elég hasonlók, de a gokartokkal semmi váratlan nem történik. Az agyamat semmi sem lepi meg. Mindent meg lehet jósolni, az F1-ben viszont nem ez a helyzet, mert folyamatosan meglepetések történnek.
Amikor fékezek, az agyamnak 2 tizedmásodperce van, hogy reagáljon. Ez nagyon kellemes, az az érzés, amit keresek.”
Az F1-es műszaki teljesítmény szintjének érzékeltetése érdekében a McLaren elárulta, hogy az MP4-31 erőforrása több, mint 900 lóerős, és az autó 6 másodperc alatt felgyorsul 0-ról 160 km/órás sebességre, majd meg is áll. A rengeteg hatás feldolgozásához különleges felkészültség szükséges.
„Ő a legintelligensebb versenyző, akivel valaha dolgoztam” – mondta Mark Temple, Alonso versenymérnöke. „Adjuk össze az intelligenciáját a természetes tehetségének kimagasló szintjével, és nagyon erős kombinációt kapunk. Ez lehetővé teszi számára, hogy vezetés közben sok egyéb dologra is figyeljen.
Rengeteg adatot képes feldolgozni, és mindig a stratégián gondolkodik.”
Miközben a legtöbb versenyző magába zárkózva koncentrál az autóba ülve, Alonso szerint neki soha sem volt szüksége különleges mentális felkészülésre. „Én mindig készen állok, nem kell felspannolnom magamat. A hozzáállásom nem változik függetlenül attól, hogy szabadedzés, időmérő vagy a verseny következik.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!