Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton drives during the first practice session at the Spa-Francorchamps circuit in Spa on August 26, 2016 ahead of the Belgian Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / JOHN THYS
Vágólapra másolva!
A motorcserék miatt mindenképpen a mezőny végére kerül, ezért nem is foglalkozott az időmérővel. Nico Rosberg egyelőre nem tudja, hol is állnak valójában.
Szokatlan hétvégéje van a Mercedes csapatnak, mert Lewis Hamilton autójába két új erőforrást is beszereltek, így egyelőre összesen 30 rajthelyes büntetést kapott, mert turbóból és MGU-H-ból már az idei hetedik példányt kellett beszerelni az autójába. Emellett Nico Rosberg autóján kipróbálták a glóriát, és ellenfeleikhez hasonlóan a kísérleti Pirelli gumikat is tesztelték.
„Lewisszal nyilvánvalóan a versenytempóra összpontosítottunk, mert a mezőny végéről fog rajtolni” – nyilatkozta Paddy Lowe, a Mercedes technikai csapatfőnöke. „Nico esetében az időmérős és a versenytempó között egyensúlyoztunk. A gumikopás nagy probléma, különösen hátul. Sok dolgunk lesz, ha Nicót a pole-hoz akarjuk segíteni, hogy célba vehesse a győzelmet, és Lewis hátsó rajthelyéből is a lehető legtöbbet hozzuk ki.”
Lowe „szinte példátlannak” nevezte, hogy az aszfalt hőmérséklete 40 fok fölé kúszott, és úgy vélte, igen nehéz értelmezni az edzéseken történteket, különösen azért, mert példátlanul széles gumiválasztékból gazdálkodhattak a csapatok.
Rosberg is elismerte, hogy egyelőre nem rajzolódott ki tiszta kép számára.
„Az autó tekintetében elég gyorsnak tűnünk. A mezőny délután eléggé összekeveredett, mert mindenki különböző dolgokkal foglalkozott a gumikkal. Érdekes lesz látni, hogy miként alakul majd a futam. Mivel itt lehet előzni, fontos lesz a tempónk a hosszabb etapok során. A gumikopás viszont nagynak ígérkezik, fontos lesz ezt vasárnap kezelni.”
Hamilton „simának” tartotta a pénteki napját, pedig délután szokatlan módon csak a 13. lett. Nem felejtette el, hogy szerelői milyen megfeszített munkát végeztek a motorcserék miatt. Felipe Massához hasonlóan kitért arra, hogy milyen magasak a kötelezően előírt guminyomások, de ez sem jelentett igazi gondot számára, és örült annak, hogy most már a hétvége további szakaszával foglalkozhat.
A Mercedes azt is megerősítette, hogy 5 zsetont felhasználtak a gyári Ezüstnyilakba beszerelt új erőforráshoz, így további 6 zsetonjuk maradt. A gyártó ügyfelei, a Williams, a Force India és a Manor a következő egységek beszerelésekor kapják meg az aktuális változatot (a belgiumi a ciklus második hétvégéje). A Ferrarinak és a Hondának 3-3, a Renaultnak 21 zsetonja maradt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!