Jogi háborúba torkollhat egy rutinszerű átigazolás a McLaren és a Mercedes között, miután a wokingi istálló elcsábította az éllovas menetdinamikai főnökét, Loic Serrát, a Mercedes azonban utólag meggyőzte a szakembert, hogy maradjon. A McLaren ennek ellenére ragaszkodik hozzá, hogy kötelező érvényű szerződést kötöttek vele, aminek a bíróságon próbál érvényt szerezni.
A McLarennél gyanúja szerint a Mercedes vette rá Serrát, hogy hagyja figyelmen kívül a megállapodást, és folytassa a munkát Brackleyben. Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója a Motorsport.com megkeresésére nem kommentálta a helyzetet, de megerősítette, hogy Serra a csapatuk tagja marad. A McLaren szintén nem nyilatkozik az eljárás végéig.
Serra a BMW Sauber csapatnál dolgozott 2006-tól 2009-ig, mielőtt 2010-ben a Mercedeshez igazolt a járműfejlesztés főmérnökének. 2013-ban nevezték ki jelenlegi posztjára, menetdinamikai vezetőnek, de a jelek szerint új kihívásokat keres, mert a jelentős hátrányban lévő McLaren-Honda ajánlatát is vonzónak találta - legalábbis átmenetileg.
Nem ez az első eset, hogy a McLaren jogi úton próbál szakemberekhez jutni. 2014-ben a Red Bullt perelték be, miután leigazolták Dan Fallowst az aerodinamikai részlegtől, de végül ő is maradt addigi munkaadójánál. A McLaren akkor is úgy vélte, hogy Fallowsra a munkáltatója gyakorolt nyomást, végül azonban Ron Dennis és Christian Horner szemtől szemben rendezte az ügyet.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!