A 2018-as szezontól az FIA célja, hogy valamilyen fejvédővel lássa el az F1-es autókat annak érdekében, hogy újabb életveszélyes sérüléseket kerüljenek el leszakadó alkatrészek becsapódása miatt. Eddig a glória néven elhíresült bukókeret került a legközelebb a megvalósításhoz, de az FIA által javasolt szerkezet nagyon csúnya, és kevés pilóta tudta csupán kipróbálni.
A csapatfőnökök végül nyertek egy további szezont az újítás bevezetésééig, ami elvben lehetőséget adna a korábban a Red Bull által fejlesztett aero szélvédőnek is, de Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója kerek-perec kijelentette, hogy a két megoldást nem lehet vegyíteni.
„Mindannyian tudjuk, hogy a glóriát egy nekidobott kerékkel teszteljük, ami a szerelvényekkel együtt 20 kilogrammot nyom, és 225 km/h-s sebességre gyorsítjuk fel. Lenyűgöző látvány” – nyilatkozta a tesztelésről. „A glória azért van, mert megnéztük, miként ütköznek kerekek a versenyzőknek, és mi történik, amikor egy autó például érintőre veszi a falat.”
Whiting szerint a glória 15-ször akkora súlyt képes visszaverni, mint egy F1-es autó,
és azt is megvizsgálták, mekkora az esélye annak, hogy egy kisebb test sérülést okoz egy versenyzőnek. „Egymillió különböző eshetőséget vettünk számba, és megállapítottuk, hogy az esetek 17%-ban elhárít valamit a versenyző útjából.”
Az FIA versenyigazgatója azt is hozzátette, hogy
a Red Bull által korábban javasolt szélvédő „többé-kevésbé teljes védelmet nyújt”,
de Whiting szerint „ennek hátránya, hogy koszos lesz, és tisztítani kell.” A Red Bull szerette volna, ha a saját kezdeményezésük elnyeri a mezőny támogatását, de az FIA levette a napirendről, meg saját töréstesztjeiken megbukott. Egyelőre nem vetették el teljesen a szélvédő megvalósítását, de 2018-ban valószínűleg a glóriát szerelik majd fel az autókra.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!