Az is teljesen egyértelmű, hogy a legnagyobb fejlődést a Renault és a Honda könyvelhette el. A japánok nem tagadják, hogy a belső égésű motor terén még mindig le vannak maradva, Button szerint azonban a fékezés során eltárolt energia visszatáplálásában, amely előzőleg az egyik gyenge pontjuk volt, már ők lehetnek a legjobbak.
A McLaren monzai végsebessége 9,4 km/ó-val nőtt a tavalyihoz képest,
a Renault-é pedig (igaz, nem kifejezetten a Red Bullt, hanem a gyári istállót is nézve) 11,3-mal. Érdekes módon a franciák a Renault motorjával az idén gyorsabbak voltak, mint tavaly, még a Lotus-korszakban a Mercedesével, ami azért különösen biztató, mert az autójuk nem változott drasztikusan.
A végsebességek 2015-ben (km/ó)
1. Force-India Mercedes 354,6
2. Williams-Mercedes 352,3
3. Sauber-Ferrari 352,1
4. Ferrari 352,0
5. Mercedes 351,3
6. Lotus-Mercedes 350,6
7. McLaren-Honda 343,0
8. Red Bull-Renault 340,9
9. Toro Rosso-Renault 337,2
10. Manor-Ferrari 331,7
A Renault technikai programját irányító Rémi Taffin is azt állította, Monzában tiszta képet lehetett kapni a motorok közötti erőviszonyokról, és a lemaradásuk már annyira lecsökkent, hogy semmilyen ellenféllel szemben nem lehetetleníti el az előzést. Ezt abból is láthattuk, hogy Daniel Ricciardo – igaz, egy nagyon hátulról indított támadással a Rettifilo előtti, hosszú féktávon – el tudott menni Valtteri Bottas Williams-Mercedese mellett is, amit tavaly ezen a pályán nehéz lett volna elképzelni.
„Egy kicsit még le vagyunk maradva a Ferraritól" – ismerte el Taffin.
Azt hiszem, a hátrányunk hozzájuk képest fele akkora, mint a Mercedeshez képest.
A Honda is egyre közelebb kerül hozzánk, de még elég messze van tőlünk."
Ennek ellenére Fernando Alonso abban bízik, hogy a következő pályákon, különösen a kanyargós Szingapúrban, a McLaren akár a Ferrarit is megszorongathatja. Egy biztos: a Honda fejlődik, és ha így folytatják, minden esély megvan rá, hogy a motorjuk jövőre már ne jelentsen komoly hátrányt a McLaren számára.