A Mercedes számára a tavalyi szezonban kakukktojás volt a Szingapúri Nagydíj: míg a helyszínek többségén ők voltak a leggyorsabbak, és minden más pályán megszerezték a pole pozíciót, a távol-keleti városállamban drámaian visszaesett a teljesítményük.
Az időmérőn 1,4-1,5 másodperccel kikaptak az első rajtkockát megszerző Sebastian Vetteltől, és nemcsak a Ferrariknál, hanem mindkét Red Bullnál is lassabbak voltak.
Nico Rosberg, aki akkor csupán a 6. helyről, csapattársa mellől indulhatott, nem biztos benne, hogy ekkora hátrányt egy év alatt be lehetett hozni. „Szingapúrba nem mehetünk túl nagy mellénnyel, mert tavaly fényévekkel le voltunk maradva, konkrétan 1,8 másodperccel, ha jól emlékszem, ami óriási különbség" – ismerte el Monzában, amikor a futam után erről kérdezték. „Az elmúlt években az volt a legnehezebb versenyünk, de úgy gondoljuk, azóta fejlődtünk.
Ekkora hátrányt mindenesetre nehéz lesz teljesen ledolgozni."
A Mercedes problémája minden bizonnyal a gumihasználatból adódott, és összefügghetett azzal, hogy a Pirelli egy versennyel korábban, az Olasz Nagydíjtól emelte meg kötelezően a keréknyomást a spái defektek miatt. Egy héttel később, Szuzukában a csapat visszatért az élre, ahol a pozíciójukat komolyan azóta sem veszélyezteti senki, de így sem biztosak benne, hogy a tavalyi küszködésük színhelyén most jobban szerepelnek majd.
„Ami azt illeti, nagyon izgatottan utazunk Szingapúrba. De tényleg" – jelentette ki mosolyogva a csapat igazgatója, Toto Wolff. „Úgy érezzük, hogy a tavalyi verseny után rengeteget fejlődtünk, és amit ott megtanultunk, az sok más pályán is hasznunkra vált. Erre a végső bizonyíték azonban csak az lesz, ha most ott is versenyképesek leszünk. Ezért várom nagyon, hogy mi történik a hétvégén."
A képen némileg változtat az is, hogy a Pirelli az idén a szuperlágy és a lágy mellé az új ultralágy gumikat is elviszi az ázsiai városi pályára. Wolff elárulta, hogy a Mercedesnél Monzában, a vasárnap délelőtti mérnöki eligazításon is beszélgettek Szingapúrról, és úgy vélik, megértették a tavalyi problémáik okát.
Levontunk pár következtetést, amelyek segítettek nekünk a következő futamokon és az idén is"
– tette hozzá Wolff. „Szingapúrban majd kiderül, hogy az elméleteink helyesek-e. Valószínűleg nem egyetlen tényező állt a háttérben, hanem több erősítette egymást. Izgalmas lesz látni, most mire jutunk."
Wolff szerint egyébként az eset egyik tanulsága az, hogy
nem egyetlen pályára, hanem az idény egészére kell megépíteni a legjobb autót,
és ebben az értelemben a Mercedesé az ideális kompromisszum. „Mert ez egy kompromisszum: a kasztninak, az aerodinamikának, a motornak a szezon átlagát tekintve kell a legjobban működnie" – tette hozzá.
„Vannak csapatok, amelyek az olyan pályákon, mint Szingapúr, ahol nagy leszorítóerőre van szükség, jól mennek, máshol viszont, például Monzában, nem erősek. Lehet arról beszélni, hogy nem elég jó a motor, vagy túl nagy a légellenállás, esetleg az autó annyira előre van döntve, mintha kézen állna, ezért az egyenesben nem jut sehová. Ezekben mind az arany középutat kell megtalálni."
A Mercedes nem szenvedett mindig Szingapúrban sem. Tavalyelőtt Lewis Hamilton rajtolhatott a pole-ból, és meg is nyerte a versenyt, míg Rosberg egy bizarr műszaki hiba miatt kiesett: a kormányoszlopában felmondta a szolgálatot egy kábelköteg, mert a futam előtt beszennyeződött valamilyen folyadékkal.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!