Keretes szerkezetbe foglalták a műszaki problémák a McLaren Honda pénteki napját: az első szabadedzésen már három perc után tolni kellett Jenson Button autóját, a második 90 perc végén pedig Fernando Alonso volt kénytelen félreállni váltóhiba miatt. Ráadásul a köridők terén sem remekeltek, Alonso és Button csak a 9-12. helyet érte el a koraesti tréningen.
„A tapadás általános hiánya a probléma” – nyilatkozta a kétszeres világbajnok. „Az autó nem alul- vagy túlkormányzott, egyszerűen gyenge a tapadás. A (közvélemény) elvárásai elég nagyok voltak, mielőtt megérkeztünk ide, de az én esetemben nem így volt. Akadnak a szingapúrinál kedvezőbb pályák is számunkra. Szerintem Szuzuka, Austin vagy Abu-Dzabi sokkal jobb nekünk. Küzdhetünk a Q3-ért, de a Force India és a Toro Rosso erősnek tűnik.”
„Holnap jobb tapadást kell találnunk, utána kezdhetünk azon dolgozni, hogy a gumik egy körön is jobban működjenek. Nagyon keményen fogunk dolgozni, hogy elérjük ezt a két célt.
Nem könnyű itt előzni, úgyhogy fontos lesz jó rajthelyet szerezni.”
Alonsóhoz hasonlóan Button is a kisebbik olasz istálló tempóján rökönyödött meg, és „fenomenálisnak” nevezte a tavalyi Ferrari motort használó, de az átlagosnál technikásabb szingapúri pályán jól szereplő autók tempóját.
„Rengeteget kell dolgoznunk, mielőtt versenyképessé válunk” – ismerte el a 2009-es világbajnok. „Eddig küszködünk ezen a hétvégén, mert meglepő módon nagyon gyenge a tapadás. A balansz nem rossz, de rém gyenge a tapadásunk azokhoz képest, akikről azt gondoltuk, hogy az ellenfeleink lesznek” – utalt a Toro Rossóra, mielőtt
köszönetet mondott a versenyigazgatónak és a pályabíróknak, akik nélkül az egész első szabadedzést elbukta volna az üzemanyag-ellátórendszer hibája miatt.
„Szerencsére vissza kellett tolniuk a bokszba” – utalt a versenyigazgató döntésére. „Ez mentett meg minket attól az égéstől, hogy kimaradjunk az első szabadedzésből.”
Nico Hülkenberghez és Lewis Hamiltonhoz hasonlóan Alonso is kipróbálta a glóriát a pénteki első szabadedzésen. Sergio Pérez véleményével egyetértett, ő is úgy véli, hogy dolgozni kell még a fejvédő szerkezeten, mert túl nehéz kiszállni az autóból.
„A kilátás romlik, de gondolom, meg lehet szokni. Emlékszem, amikor az autók orra még magasabb volt, akkor ennél sokkal rosszabb volt a kilátás, de két-három év után meg lehet szokni, és az ember észre sem veszi. Amikor a glóriát bevezetik, kissé romlani fog a helyzet, de a formaterven szerintem még (ettől függetlenül is) dolgozni kell. Valahogy javítani kell a ki- és beszálláson, és azon is, hogy a szerelők meg tudják húzni a biztonsági övet. Szerintem akad még teendő.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!