Red Bull Racing's Belgian-Dutch driver Max Verstappen drives in to the pit lane during the qualifying session at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 3, 2016 ahead of the Italian Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
A Red Bull versenyzői nem csalódottak a 6. és a 7. rajthely miatt, szerintük meglesz a lehetőségük az előrelépésre a futamon. Kompromisszumra kényszerültek a leszorítóerővel, hogy elfogadható legyen a végsebességük.
A Red Bullnál nem igazán bíztak abban, hogy az Olasz Nagydíj időmérőjén legyőzhetik a Ferrarit, amit nem is tudtak megtenni, de a levesükbe beleköpött a williamses Valtteri Bottas is, aki elhappolta előlük az 5. rajtkockát, méghozzá a létező legkisebb különbséggel: egyetlen ezredmásodperccel.
"Arra számítottunk, hogy becsusszanhatunk az első öt közé, de egy ezred híján nem sikerült. Ez kicsit bosszantó, bár nagyjából úgy alakultak a dolgok, ahogy vártuk" - mondta Daniel Ricciardo, aki 22 ezreddel előzte meg csapattársát, Max Verstappent.
Bottas azt mondta, a sisakján lévő kis hűtőnyílás leszerelése miatt billent a javára a mérleg nyelve, míg Ricciardo tréfásan tagadta, hogy hátráltatták volna a pocakjában hordozott extra grammok. "Egyetlen szelet pizzát ettem tegnap este, holott általában másfél-kettőt szoktam" - jelentette ki.
A szokásos adagot fogyasztva talán Maxtól is kikaptam volna!"
Nem aggódik a Williams hagyományosan erős végsebessége miatt, szerinte
a DRS segítségével képes lehet előzni, amit tovább segíthet, hogy a Red Bull erős a féktávokon.
Verstappen sem mond le az előrelépés lehetőségéről.
"Általában a versenyen jobb a tempónk, mint az időmérő" - mondta. "Elégedett vagyok, azt hittem, messzebb leszünk a Ferraritól. Végül csak fél másodperccel maradtunk el tőlük. Ez nem rossz, mivel kompromisszumot kellett kötnünk a leszorítóerővel (hogy növeljük a végsebességünk)."
"Az időmérő végén elromlott a rádió, ezért nem tudtam, melyik pozíciót szereztem meg. Amikor visszatértem a bokszba, láttam, hogy hetedik lettem, és ez nem rossz" - árulta el. "Szerintem nem panaszkodhatunk."
Ricciardo hozzátette: a Mercedeshez hasonlóan "megpróbáltunk a lágy gumival továbbjutni a Q2-ből, de nagyon sűrű volt a mezőny az időmérőn, ezért használnunk kellett a szuperlágy keveréket", így azon kell elrajtolniuk.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!