Second placed Infiniti Red Bull Racing's Russian driver Daniil Kvyat, winner Ferrari's German driver Sebastian Vettel and third placed Infiniti Red Bull Racing's Australian driver Daniel Ricciardo celebrate with their trophies on the podium after the Hungarian Formula One Grand Prix at the Hungaroring circuit near Budapest on July 26, 2015. AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Korábbi csapata, a Red Bull jövőre letaszítaná a trónról a Mercedest, de biztosak benne, hogy vele is számolni kell.
Sebastian Vettel tavaly három versenyt is megnyert, az idén viszont eddig egyet sem. A szezon elején még hiába tűnt úgy, hogy a Ferrari közelebb került a Mercedeshez, a legjobb esélyeiket stratégiai és operatív bakikkal elpuskázták, most pedig már a Red Bull is megelőzte őket a konstruktőri bajnokságban.
A Milton Keynes-i istálló tanácsadója, Helmut Marko nem tagadja, hogy a végelszámolásban is le akarják győzni a Ferrarit, de korábbi versenyzőjét, a velük négy vb-címet szerző Vettelt sem hagyja ki a számításból. „Seb az idén egyszerűen balszerencsés volt" – vélte. „Azt hiszem, nyerhetett volna futamokat. Boldogulni fog.
Én annyit mondhatok, hogy fantasztikus versenyző, és biztosan minden tőle telhetőt megtesz, hogy újra a csúcsra segítse a Ferrarit."
Vettel kilátásai azonban jövőre sem feltétlenül rózsásak. Noha az új technikai szabályok elvileg minden nagy csapatnak lehetőséget adnak rá, hogy átvegye az uralmat, mivel megint fontosabbá válik majd az aerodinamika szerepe, a Mercedes hatalmának megdöntésére sokak szerint inkább a Red Bull, mint a Ferrari tűnik esélyesnek.
Marko nem is tagadta, hogy ez lesz a céljuk, és azt állította, a 2017-es programjuk a terveknek megfelelően halad. „A mérnökök nagyon ígéretes számokat látnak..." – árulta el. „A végső választ természetesen majd csak a pályán kapjuk meg.
A célunk azonban egyértelműen az, hogy jövőre legyőzzük a Mercedest, ezért a számoknak jónak is kell lenniük!"
Az idén a Toro Rosso a Ferrari tavalyi motorjait használja, de jövőre megint közös nevezőre hozzák a Red Bull-lal. Marko elismerte, hogy „a teljesítmény szempontjából és üzletileg" is praktikusabb, ha mindkét csapat autóiban ugyanolyan Renault motor dolgozik. Az STR ugyanakkor technikai segítséget is fog kapni a nagy testvértől.
„Megteszünk mindent, amit a szabályok lehetővé tesznek" – mondta Marko. „Jövőre talán még nem tudjuk ezt teljesen kihasználni, mert a Toro Rosso nem képes ugyanolyan munkatempóra, mint a Red Bull Racing, de ez a következő két évben szerintem változni fog."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!